Snö och is!

Idag känns våren långt borta. När vi satt och hade möte under förmiddagen singlade snöflingorna sakta ner, stora och vita.

Ett tecken på att våren är på gång är när man ser ut genom fönstret klockan fyra på eftermiddagen och det fortfarande är ljust ute.

Jag vet att det bara är början på februari och att det kommer att ta två månader innan det börjar grönska i rabatterna men idag blev jag så less på all blöt snö. Jag tycker om när det är -5 grader, snö och klarblå himmel. Men när vädret inte kan bestämma sig och det snöar och töar samtidigt då blir jag lite trött...



Nåja, i helgen ska jag plantera om mina chilisar och sätta några nya frön. Lägger in en bild som jag fotade i mellandagarna när det var minus 10 grader och naturen bjöd på konstverk.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej hej! Usch och fy för "varannandagsväder". Har du sett vilken fin och grön bakgard jag har redan i början av februari:) Grön är den antagligen endast för allt regn som faller här vid Atlanten. Men detta evinnerliga regnande är inte heller sa kul vintertid... Kram!

Populära inlägg