Vilken lördag!

Viken helg och vilken lördag vi har haft! F har varit som en solstråle hela helgen och tyckt att allt vi har gjort har varit toppen. Solen sken hela lördagen och vi röjde loss. Rensade landet, band upp avenbok, krattade löv från eken och gjorde en stor del av grävprojektet med regnbågsrabatten.



Jag breddar rabatten rejält nu blir den 1.5-2 meter bred. H undrade lite försiktigt om all gräsmatta var i farozonen. Nu har jag kurvan bakom stolen kvar sen kan jag börja plantera.



Finns det något härligare än varma septemberdagar. På eftermiddagen kom några vänner förbi och vi satt på verandan och fikade innan vi gick in och fortsatte med middag. Solrosorna blommar och vår Zilga som vi köpte i början på sommaren har fått sina första druvor. De är små och goda.


Solhattarna fortsätter att blomma och bina surrar som tokiga runt dem. Idag har jag varit i en idrottshall igen och sjungit. Om en månad åker jag till Houston för att tävla så det är en hel del puts innan vi sticker. Genom dörren har jag sett solen men nu i kväll öser regnet ner. Det verkar som en höst utan mellanläge när det kommer till vädret, det är allt eller inget.

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken härlig helg ni har haft, och dina bilder är så fina. Särskilt solhattarna, åååh! Det kommer att bli superfint i rabatten, bra grävt där! :)

Och såklart du kan låna bilden på snötöreln. Kram Hanna
Härligt att läsa ditt inlägg, låter som du haft en kanonhelg! Här regnade det hela lördagen och i morse vaknade vi av åska och skyfall, suck! Men sol och värme fick vi nu i eftermiddag, jösses vad ljuvligt! Kul att bredda och gräva rabatt, ser så fint ut. Vilket snygg kollage med solrosor, man blir glad.
Låter spännande med att åka till Huston och sjunga!!!
Kram från Maria
Louise sa…
Visst är det konstigt - vad är det med män och gräsmatta?? Rabatter kan det inte bli för många och breda ska de vara! Dessutom blir det mindre gräs att klippa... Mysiga bilder som vanligt. Lycka till med sången. Önskar att jag hade någon musikalist begåvning, men nej...

kram louise
Det formligen lyser septembervärme från dina bilder. Härligt! Vad är det för körtävling du ska åka på? Jag leder en del körer själv och blir så klart lite extra nyfiken då?

Hälsar Åsa
Tack för svar! Jo, jag känner till barbershop lite och vet också att det är väldigt stort i USA. Så kul det kommer att bli att åka iväg på körresa...är allt liiiite avis ;-)

Hälsar Åsa
Laila sa…
Här har det jobbats, ser jag! Rabatter ska inte vara för smala, häls H det! Perfekt väder hos oss också, solvarmt på dagen, en regnskur på nattkröken!
Ha det gott!/Laila
Lena sa…
Nyfiken!

Vad är det för vatten som skymtar?
Sjön som har badplatsen Möllebadet?

Kramar
AnnCharlotte sa…
Härligt när man får nåt gjort....
Solhattarna ser jättefina ut...Mina Magnus dog i en flytt...hmmm...
Ha det bra :)
Sara Brenne sa…
Visst var helgen härlig! Inte så mycket nu, med storm och regn, suck! Ha det gott och lycka till med grävandet.
Vilken fantastisk trädgårdshelg. Ja, fina septemberdagar är något av det underbaraste som finns. Vad spännande med rabatten och få sätta igång och plantera sen. Nämen nu blir jag nyfiken: sjunga i Houston: berätta mer!!!

Kram
Charlotte
Magnus sa…
Måste som man lägga till att inte alla män är intressade av att bevaka sin gräsyta, jag håller nämligen med min fru om att den bör hållas till ett minimum så man inte behöver klippa så mycket :-) Nu har jag åtminstone hunnit med konststycket att lägga upp en länk från Sara's Trädgård till din. Ha det bra Magnus
Anonym sa…
När det gäller gräsmatta..... det går ju inte att spela fotboll i rabatter. Ju mer rabatter, desto större risk att en ros stryker med av en vänstervrist från F. Det ska böjas i tid.......

/H

Populära inlägg