Vackra underbara!

 Munstead Wood har slagit ut. Jag fullkomligt älskar den här rosen. 


Annars har jag fortsatt plantera mina inköp från Skåne och Ulriksdal. Det är en svårslagen känsla att gå ut i trädgården på kvällen efter det att F har somnat och spendera ett par timmar med att trädgårdera. Bara att plantera ger mig tid att hitta nya kombinationer och nya idéer. De sista dagarna har jag funderat över hur jag ska göra med min underbara iris och bäcktistel som jag tycker passar så bra ihop. Var kan de få bilda ett stiligt par?


 Dessutom upptäckte jag idag att mina vita purpurklätt är jättesnygga framför irisen. Resten den här delen av rabatten går i ljuslavendel och vitt. Känns som irisen och bäcktisteln bryter av lite väl hårt.


Det var då jag kom på att de ska få bo ihop på andra sidan rabatten, på samma ställe som Cuban Night och lungörten bildade ett så snyggt par i våras. Visst är det en härlig känsla när man kommer på nya lösningar och kombos?

Kommentarer

Oh... Har den slagit ut hos dig!! Min är i knopp bara. Men snart :-) Munstead Wood är verkligen en favorit. oj, oj vilken snygg iris! Vilken angenäm utmaning att hitta rätt plats för den. Känner igen det där med att flytta runt en hel del innan man bestämmer sig. Det går bra att grävs upp också ifall man ändrar sig haha... Kvällarna nu är underbara!!!

Kram Charlotte
Wow vilken ros! Den är ny för mig, ramlade bara över den hos dig :-). Vad är det som gör att just den är din favorit? Är nämligen ute på rosinspirationsjakt...

Kram Malin
Ruben sa…
Den är verkligen vacker din iris!! Så jag förstår att du klurar på vad som passar tillsammans med den.
Min 'Munstead' har knoppar, men blomningen ligger nog åtminstone en vecka fram i tiden.

Ha det gott!
/Ruben
Jenny sa…
Fantastisk ros, är inte bekant med den men har sett den i fler bloggar nu. Jag är dålig på att flytta runt växter, jag vet att jag borde med vissa, men jag ska göra ett litet ryck och utöka min skuggrabatt och då har jag växter som hamnat i skuggan av andra som jag ska flytta.

Ha det ra i trädgården,
Jenny
Veronica sa…
Hur snygg är den inte?

Man skulle kunna flytta växter varje kväll när man är ute i trädgården för alltid hittar man något som hamnat fel eller skulle vara snyggare i andra kombos....

Åhh! Vad jag skulle behöva en vecka i trädgården....

Kram
Det är njutbart och en underbar avkoppling när hjärnan får ticka på i sin egen takt. Då kommer ofta de bästa idéerna.
Marina sa…
Jag kan se dig gå där och nästan utropa ett Aha! när du kommer på lösningar för var du ska ha dina nya växter.

Underbar ros!

Kram
Charlotta sa…
Skönt färgstämda växter hos dig.
Jag bara undrar hur en purpurklätt kan vara vit. ;) Men det är väl som mina blåklockor som också skickar upp en och annan vit klocka förstås. Ser fram emot att få se din vita purpurklätt i blom snart.
Ha en fin dag!
Anonym sa…
Vet du, vet du?! Nu har jag äntligen en 'Munstead Wood' hos mig också! :)
Så himla glad över den! :)
Jag har också precis startat en riktig flyttkarusell. Har också bestämt mig nu för att minska gräsmattan lite till.. ;) Trots makens protester.. ;)
Kramar!
Så vacker Munstead är!! Lycka:) Jag har den inte:).
Härligt med trädgårdstid, och tid att fundera och skapa nya kombinationer. Ju mer man går runt i trädgården och bara tittar förutsättningslöst, ju fler idéer får man:).
Ha det gott
Kram Maria
Louise sa…
Väldigt vackra färger på alla tre blommorna du visar! Har faktiskt inte den rosen, lite svårplacerad färg hos mig som iofs har det helt huller om buller i vissa rabatter! Har dock lovat mig själv att inte köpa fler rosor. Just nu...:-)

kram louise
AnnaHelena sa…
Vilka färger!
Helt olika färgerna i min egen trädgård, men det var verkligen jättefint!

Kram // AH
Jaså, har jag smittat dig med klotmanin?! Och visst finns det annat än buxbom, men det är ju det vintergröna jag gillar med den. Men du har så mycket snö på vintern så då kvittar det ju. Mina ligusterligistrar (nu kommer jag också att säga det) älskar jag!
Kram
Katarina
Det verkar som om du skaffat dig merjobb efter Skånetrippen ;) Men det kan det väl vara värt när man hittar nya läckra kombos. Det är alltid stor glädje när man hittar någon ny kombination som känns helrätt.
Snyggt!

Kram Tamara

Populära inlägg