En dag!

Idag när jag kom hem kände jag en ny doft i trädgården. Jag började genast spana på mina rosor och mycket riktigt en ny skönhet har slagit ut. Kommer inte ihåg vad hon heter, måste skaffa mig namnskyltar till alla mina rosor.


Annars så har jag precis packat klart. Jepp, en ny resa är på gång men den här gången blir det inte en trädgårdsbetonad resa utan jag drar till Milna på ön Hvar i Kroatien med tjejgänget. Ska bli otroligt skönt att bara sola, bada och slappa i en solstol med en bra bok helt bortkopplad från cyberspace. Kommer tillbaka på måndag igen och då med en lite brunare näsa :-) Ha det bäst tills vi hörs!

Kommentarer

Anonym sa…
Ja du, det här med att ha koll på växtnamnen, undrar när man ska lära sig det? ;) Ha nu en alldeles, alldeles underbar resa! Kram Hanna
Trevlig resa.Härligt ställe ni ska till.Ha det fint.
Vilken söt ros. Ha en trevlig resa.. Kraaam Pia
Marina sa…
Jag blir sämre och sämre på att komma ihåg namnen på mina växter, särskilt nytillkomna. På ett sätt kvittar det mig vad de heter. De är ju lika fina och doftar lika underbart oavsett men samtidigt kan det vara bra att veta namnet om man vill ha fler av samma sort (eller INTE ha samma sort) eller om någon annan vill veta vad den heter av någon anledning. Jaja, det är mycket som ska få plats i hjärnan.

Ha en skön resa!

Kram
Det är lätt att glömma alla växtnamn på både nyinköp och det som redan växer i trädgården.

Kul med en tjejresa. Njut och ät gott.

Trevlig resa!
AnnaHelena sa…
Har försökt med skisser och namn på växter i rabatter i en "kom-i-håg-bok", men glömmer oftast att skriva in nyköp däri...
Växtskyltar vore kanske inte så dumt. Jag tycker om att veta namnen på växterna, så att jag kan läsa på lite om dem och så.

Ha en skön Kroatien-resa!

Kram // AH
Vacker ros!!
Åh, ska du åka till Hvar!!! Så underbart! Jag har varit där två gånger på dagsturer:)).
Trevlig resa!!
Kram Maria
Jag har också funderat på hur jag ska hålla ordning på vad alla växter heter, kanske får göra en liten karta ;-)
Låter som en underbar semester, ha det så gott och ta hand om dig.
Kram kram
samson sa…
Ha en underbar semester
maggan
Oj så härligt det låter!

Tack för dina åsikter om rosen :-). Blir ju väldans sugen på den...

Kram Malin
Anna-Maria sa…
Vad underbart det lät! Hoppas på reseskildring från dig!
Merja sa…
Vacker ros!
Trevlig resa!
Åhh så härligt att åka till Kroatien,lapa sol och njuta - hoppas du får en underbar resa !
Ha det så gott !
Kram/Isa
Suss o Kai sa…
Låter som en härlig resa Kram Suss
Vacker ros :) Som ur en saga.. Jag tror nästan att det kan vara Ispahan som slagit ut där i din trädgård :) Trevlig resa / Carolin

Populära inlägg