För sex månader sen...

... hade vi en helt otrolig trädgårdsdag! Vi gjorde ordning nya rabatten som F döpte till sitt namn och där han är med och bestämmer vad som ska planeras. Vi grävde ur för jordkällare och det var varmt och skönt. På kvällen så somnade F i min famn när vi satt och mös under lönnen och honungsrosen. Vilken dag att minnas!


Magnolian som jag längtat efter i så många år och som jag planterade förra hösten slog ut för första gången och vilken blomning.



Det är en speciell känsla det där när hela trädgården är på gång och ska börja växa. Allt ser så prydligt ut och man har allt utrymme i hela världen.



Bara ett par månader senare har det växt över bräddarna eller kanske bäddarna är ett bättre ord...



Det kan kännas mörkt nu när vintern ligger framför oss men det tar inte så lång tid så har sex månader gått och vi är tillbaka med vårdagar där solen värmer oss och vi kan sitta och mysa i en solstol. Förhoppningsvis vill F fortfarande sitta i mitt knä och kanske ta sig en liten tupplur under lönnen.



Nästa fredag är temat - Längtan efter ljus!

Kommentarer

Unknown sa…
Man må virkelig huske å nyte de gangene barna vil sitte på fanget å kose:) Plutselig har de blitt store. Nydelige blåstjerner! Utrolig hvor fort det vokser seg til.
Mysigt! Jag tror säkert han vill sitta i ditt knä även nästa vår:)
Så vackert när växterna väller fram.
Ha en fin fredag
Kram Maria
Gunilla sa…
Vilka härliga bilder.
Magnolian är verkligen en önskeväxt.

Önskar dig en riktigt trevlig fortsättning på veckan
Lotta sa…
Det ser verkligen härligt ut! Blommande magnolia efter 1 år?! Jag har väntat 4 år på min...
Ha en fin helg. Kram
Vilken härligt go bild på er båda i vilstolen.
Kram Anette
angie sa…
man muß auch mal eine pause machen und die sonne genießen!!! liebe grüße von angie aus deutschland
hagen vår sa…
Vakkert bilde av F i fanget ditt. Anne
Anna-Maria sa…
Så vacker bild på er båda, förstår att det ligger dig varmt om hjärtat!
Villrose sa…
Så deilig det ser ut. Og hvilken fin Magnolia!
Fotot på dig och F är så underbart, ibland vill man aldrig att de små ska bli stora, men förhoppningsvis får man bara hårdare kramar med åren.
Vilken glädje att minnas vårsolen från en skön helg i maj. Precis det temat jag behövde denna vecka, och nästa tema känns lika bra.
Kram Kristina
ulla laiho sa…
Mysig barnpaus är guld värd - det finaste man kan ha i sin trädgård.
Lotta sa…
Att tiden bara kan gå så fort men tänk så mycket trevligt som hänt på 6 månader! Ha en riktigt skön helg. Blommig fredagskram till dig! /Lotta
Supermys med sovande barn i famnen... Min yngste är sju, så kanske har jag fått vara med om det sista gången, men jag hoppas inte det. Fina bilder som vanligt. Nu ska jag gå in och titta på alla andra inlägg och få en liten vårboost - kan behövas!
Kram
Elin
Turid sa…
Et herlig øyeblikk fanget av kameraet med deg og F.
Nå skal jeg bare gå litt på ski, feire jul og fødselsdagene til mine to døtre. Da er det vår igjen :)
Ha ei trivelig helg.
Mysiga bilder! Snart är vi där igen otroligt nog för det känns väldigt länge till vår nu. Tur att man kan kika in här efter jobbet ikväll :)
Ha en trevlig helg!
Ulrika
Underbara minnen, och fina foton! :)
Åh, Magnolia!
Trevlig helg! :)
Martas rike sa…
Fotot med sonen minns jag från i våras, den är fantastisk!
Eva Linnea sa…
Det var härliga tider! Om ett halvår ........
Skön helg önskar Eva Linnea
Den bilden på dig och F är så fin.Han kommer säkert vilja sitta hos dig och mysa även nästa år.
Önskar er en skön helg.
Elin sa…
Så nydelig et bilde av deg og sønnen! For et deilig minne :)
Varför är dom underbara vårarna och somrarna så otroligt korta.....!?
KRAM och trevlig helg
Susie
Carina sa…
Visst var det en ljuvlig tid precis som bilden av dig och din son. Säkert kommer han vilja krypa upp i famnen ännu ett tag...

Kram, Carina
Ja tänk, vår magnolia blommade också så där otroligt för första gången. Underbar bild av dig och F! Ställ en stol till under lönnen så kommer han säkert att sitta där med dig också som "stort barn". Här har vi haft många sköna stunder i vår hammock :)
AnnA sa…
Hej Hélena!
Njut av de där goda tupplurarna i knät så länge det går...Och så minns jag en sommar för mer än 20 år sedan med min äldsta i famnen på baksidan av vår trädgård...Det var sååå gott med denna snusande goa sonen att jag själv stängde ögonen snoozade till en stund.
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA
Maribel sa…
Underbart foto på sonen och dig, Magnolian är ljuvlig, och muren blev riktigt fin. Ha en trevlig helg!
Maribel sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ingmarie We sa…
Det där var många vackra bilder. Och de på din magnolia speciellt.
Ha en bra helg.
lavendia sa…
Vad härligt det låter. Visst är det en ovanligt fin höst nu, men det är ju sex månader framåt man längtar. Trevlig helg!
Eva sa…
Åh vad härligt det var då, med allt det roliga framför sig... Men, snart är det dags igen!
Önskar dig en skön helg!
Kram Eva, Tinibelli
Marit sa…
Så vakkert bilde av deg og F på fanget!

Klem
Jenny sa…
Vilken härlig bild på er, jag har inte längre någon unge som somnar i min famn, den yngste är tolv och en bit längre än jag nu, ligga i min famn är inte riktigt läge för, även om han kan vara väldigt gosig!

/Jenny
Marina sa…
Mysig bild på dig och F :).

Ja, det är alltid gott om plats i rabatterna i början på säsongen men sen ändras det minsann.

Ha en skön helg!
Kram
Det var verkligen en minnesvärd dag för er. Hur man än gillar/ogillar vintern behövs viloperioden för växterna och för att vi ska uppskatta dem så mycket mer.
/Anette
Det var verkligen en minnesvärd dag för er. Hur man än gillar/ogillar vintern behövs viloperioden för växterna och för att vi ska uppskatta dem så mycket mer.
/Anette
Ni ser ut att ha det väldigt skönt under träden och det är alltid trevligt när något man väntat på långe slår ut. Ha en fin helg. Carita
Mysigt, känslan när man fångar ögonblicken är värdefulla!
Ha det goot och Trevlig helg, kram Ewa :)
Ninnis sa…
Underbara bilder och underbara minnen....=)

Kram Ninni
Inger sa…
Underbart med ett barn som somnar i knäet, passa på och njut. Jag får försöka med barnbarnen nu.
Kram
Så koselig bilde med din sovende sønn på fanget og hvitveis rundt stolen :) Jeg kan føle stemningen!
Det er nesten uvirkelig at vi skal ha det så lyst, lett og forventningsfullt om bare 6 måneder.
Sofie sa…
Härlig tid på året :)
Kram Sofie
Veronica sa…
Om du har mycket tur... så vill lilla F hänga med dig i stolen! Annars får du hänga själv och njuta av aprils blomexplosion!

Kram
Åh, så gott han har det där i din famn. Kan riktigt känna hur trött han är av allt fixande och donande ute i den friska luften...
Underbara bilder!
kram
Katarina
Den första bilden är helt underbar! Det om något är väl kvalitetstid med barnen! Ser riktigt mysigt ut. Ha en skön helg/ Titti
Oavsett om något blommade eller inte fastnade jag för bilden på dig och sonen och på det vackra staketet. Snart är vi där igen - först bara en underbar vinter...
Fortsatt trevlig helg
Birgitta
Härligt med en egen magnolia.
När julen är över så går det fort.
Allt gott
Annika

Populära inlägg