Blommig Fredag - Oväntat

Först vill jag bara säg tack för all omtanke kring mitt förra inlägg om vår älskade katt Blixten. Det har nu gått en vecka sen vi hittade honom i hallen. Jag har polisanmält och polisen har verkligen tagit det på största allvar. 
Varje år blir jag lika överraskad över alla tulpaner i Regnbågsrabatten! Som ett godisbord med alla härliga färger. Eftersom jag inte har planterat tulpanlökar på flera år är det lika oväntat varje år de dyker upp.

Det är verkligen en njutningens tid just nu! 



Ha en härlig dag i trädgården idag för alla er som är ledig och njut! Nästa fredag är temat för Blommig Fredag - Kan det bli bättre?

Kommentarer

Vad härligt med alla färgerna! Hos mig blandas det med av olika skäl. Man kan ju inte komma ihåg allt;)
Kram
Maggan sa…
Vilken härlig färgsymfoni du har i din trädgård och visst är det roligt med överraskningar i trädgården det brukar man bli glad över särskilt när det är i form av vackra blommor.Ha det gott/Margareta
Veldig hyggelig med vakre tulipaner som kommer igjen, sesong etter sesong. Ha en fin dag!
Drömgården sa…
Fantastiskt med så mycket tulpaner, speciellt när du inte planterat in nya på ett par år! Här får vi nog sätta ny varenda eller varannat år för att få någon ordentlig blomning. Dagens tulpaner är vackra, men lite förädlade för vårat klimat, och jag sätter ingen tid på att ta upp dem och sätta om dem...
Mina är bara i knopp ännu, så jag har den blomningen framför mig! :)
/Kitty
Vad bra och skönt att du gick till polisen. Det verkar helt klart lite skumt.....
Tulpaner brukar försvinna här hos oss, trots att jag kanske sätter ett 50/60-tal varje höst. Men...det finns en del som OVÄNTAT kommer upp och blommar efter flera år, trots att jag trott att lökarna blivit uppätna!
KRAM
Susie
Kul med alla tulpaner som återkommer efter några år.Det tar väl något år för dom att bilda nya lökar antar jag. Ha det fint. Carita
Men så fruktansvärt med er fina kisse, jag sitter här med tårar i ögonen. Vet hur hemskt det är att säga farväl till sin katt....
Varm kram till dig!
Gunilla
Anjas Hill sa…
Ingen annan än du, som jag "känner", kan fotografera tulpaner så att man kan bli tulpanfrälst :-)! Alldeles underbara bilder.
Dock förblir jag iskall och fortsätter att gilla dessa populära blommor bara väldigt måttligt.

Ha en fin helg!
/Anja
Anita sa…
Så bra att ni polisanmälde och bra att polisen verkar ta det på allvar. Hoppas ni får någon återkoppling.

Dina tulpanbilder är som vanligt enastående vackra. Godisrabatt stämmer bra. I höst blir det tulpanplantering även hos mig. Vi har haft det lugnt med rådjur så nu ska jag pröva igen.

Ha en fin helg!

Kram Anita
Anonym sa…
As a Dutchman(woman!) I love tulips naturally. Love you you captured them. The dark red ones - my favorite:):) Have a beautiful weekend!
Jesh~
Inger sa…
Stackars katt och sorgligt för er. Känns kanske heller inte bra med en ny katt när ni förlorat två på kort tid.
Ja nu är tid att njuta, så mycket det går.
Kram
Maribel sa…
Underbara bilder på vackra tulpaner.
Ha en fin helg /Marika
Anonym sa…
Så fina tulpaner och foton! Bra att ni anmälde till polisen, hoppas de löser vad som hänt så ni och andra kan ha katt igen.
Önskar dig en fortsatt bra helg!
Kram Kristina
Villrose sa…
Vidunerlig skjønne tulipaner!
Hjerteskjærende grusomt å høre om skjebnen til katten...
Om noen kan få seg til å gjøre slikt mot dyr, bør det få alvorlige konsekvenser!
Skönt å höra att polisen tar anmälan på allvar.

Sedan kan jag inget annat än att hålla med övriga att det är en vacker rabatt med vackra Tulpaner i som du visar oss. Tack för det :)
Unknown sa…
Hjerteskjærende grusomt å høre om skjebnen til katten...


หนังตลก
Awesome and interesting article. Great things you've always shared with us. Thanks. Just continue composing this type of post.
BESTSITE sa…
I appreciate, lead to I found just what I was having a look for.

야설
대딸방
마사지블루
건전마사지
바카라사이트

Populära inlägg