Rött och Rosa!

I normala fall skulle jag aldrig komma på tanken att blanda rött och rosa. Vet inte varför men när det kommer till färger så måste det matcha, oftast, som på kläder. Tanken att sätta på mig rosa och rött samtidigt skulle aldrig falla mig in.

Men i trädgården är det inte samma sak, speciellt inte i mitt plåtfat. Där kan jag bland hej vilt!



Eller som i Regnbågsrabatten där rosa möter rött och det gör mig ingenting! 



Visst är det märkligt hur något som är otänkbart på ett ställe kan vara fullt tänkbart och rent av vackert på ett annat ställe!

Nästa fredag är temat - Solen!

Kommentarer

Sommarblommor i olika röda och rosa toner i en bukett kan jag tycka är jättefint, uppblandat med lite grönt som "gifter ihop" nyanserna.
Önskar dig en fin helg!
Kram Kristina (som hoppas på mycket av nästa veckas tema under sportlovsveckan!)
Berit sa…
Jag är ju inte rädd att blanda färg och tänker aldrig på blommans färg då jag planterar...rosa och rött kan var riktigt fint ihop:)
Ha en underbar helg!!
Ninnis sa…
På rätt plats vid rätt stund är allt rätt....=)

Glad alla hjärtansdag...!

Kram Ninni
Anette sa…
Det är precis som du säger, en kombo jag aldrig skulle använda i trädgården, men i trädgården går det bra! Det där fatet var jättesnyggt. Ha en fin helg. /Anette
Luna Ek sa…
Tittar man in i blommors öga upptäcker man att rött och rosa är underbart ihop. Fast i kläder till sig själv,nej, däremot till barnkläder och textilier där det passar. Som färgglada kuddar till utomhusloungen som matchar planteringen. Helt klart en romantisk lite barnslig och varm kombination.
Glad helg!
Luna
Lotta sa…
Vilket fint tema med kärlekens färger just idag!
Stor Alla Hjärtans Dag kram till dig och Tack för att du jobbar med Blommig fredag! Det är så kul!
/Lotta
Nog har min syn på vilka färger som kan blandas förändrats över tid.
Trevlig helg!
/Anette
Nog har min syn på vilka färger som kan blandas förändrats över tid.
Trevlig helg!
/Anette
Eva Linnea sa…
En kärleksfull helg önskar Eva Linnea
Unknown sa…
Trevligt med färgexplosion i trädgården, det ger så mycket liv!!!
katerchen sa…
Erinnerung an einen schönen Sommertag..so wirken diese Bilder

LG zum Wochenende vom katerchen
Leena sa…
I naturen passar nog dessa färger väldigt bra ihop. Och det har visst blivit helt accepterat att klä sig så också ... Det var en lite lättare uppgift denna gång, men som alltid lika kul!
Ha en skön helg!
Anna-Maria sa…
Vilket vackert fat!
Anita sa…
Ditt plåtfat är bara så underbart! Och visst är det så, rött och rosa är i dom flesta fall en kombination man inte kan tänka sig men ibland är det det enda man kan tänka sig. Så konstigt det kan vara.

Önskar dig en fin helg!

Kram Anita
Jenny sa…
Jag håller med, skulle inte blanda rött och rosa vart som helst, men i de blandade tulpanbukett som jag är så insnöad på nu, där är det rött, lila, vitt och rosa och jag bara älskar dem!

Jenny
Rosa rosor och riktigt mörkt röda tycker jag går fint tillsammans kanske med lite vitt som bryter.
Ha en fin helg.
Det mesta går trots allt! Superfint med "rosenbadet". Tack för att det blir soltema nästa vecka då kanske den kan luras fram på himlen ;)
Anjas Hill sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anjas Hill sa…
Visst är det märkligt att de levande färgerna går att blanda på ett helt annat sätt än de artificiella. /Anja

ps
Undra varför det står soptunna bredvid mitt namn...???
ds
Katarina sa…
Färger som egentligen inte passar ihop, kan bli rätt häftiga färgkombinationer.
Meta sa…
Härliga bilder du visar. Visst kan man ändra sig där det passar. Men även de som sker av sig själv kan också bli fint.
Ha en fin dag idag
Kram meta
lavendia sa…
Som du skriver, så är det bara i naturen rött och rosa går ihop. Där skär sig inget.
Det är fantastiskt så mycket som är vackert i trädgården som man kanske inte hade valt på andra ställen. Jag har nog en större acceptans för rosaröda blandningar, men jag inser när jag läser ditt inlägg att det oftast bara är OK om kombinationen är avsiktlig. Att råka slänga på sig en röd halsduk till den rosa koftan är inte alltid så lyckat. I trädgården blir å andra sidan de oavsiktliga kombinationerna ofta de finaste, det är skönt att den är så förlåtande:-)
Kram och trevlig helg!
Elin
Det är läckert med rött och rosa ihop i trädgården tycker jag:) Inte för att jag själv har så mycket i rött, mer nyanser. Vackra bilder som alltid.
Kram på Alla hjärtans dag
Maria
Villrose sa…
Merkelig hva som går an, og som også blir fint i hagen!
Rött och rosa kan vara superfina färger tillsammans.
Vackra bilder!

Trevlig Alla Hjärtans Dag.
Maribel sa…
Vilket passande tema idag. Glad Alla Hjärtans Dag.
/Marika
Röda färger är lite svåra, men fina där dom passar in. Ha en fin helg/Carita
Ingmarie We sa…
Jag 'r ine sä färgstark av mig när det gäller kläder! Men på något sätt är det som att blommorna anpassar sig efter varandra i trädgården.... Ha en bra helg.
Hej vilda kulörblandningar kan bli överraskande fina. Önskar dig en finfin Alla hjärtans dag. Eller kväll då ;)

Kram Tamara
Så fint med blommorna i det vackra zinkfatet. Underbar färg på den rosen!/ Titti
Högagärde sa…
Vilket underbart zinkfat. Själv blandar jag gärna rosa och rött, även på kläder, men jag är hemskt petig med att det är absolut rätt nyanser.

Tack för att du ordnar detta trevliga upptåg. Jag är ju ny här på Blommig fredag.
Kanskje er det andre regler som gjelder i hagen, eller kanskje er det fordi alle farger blir bundet sammen av grønt..?
Uansett hender det at fargekombinasjoner oppstår helt av seg selv - og så blir det bare helt perfekt! Er det ikke fantastisk?
Finns det några regler för att vara med i denna utmaning? Den verkar rolig men jag hittar inga regler någonstans! :)
Gunilla sa…
Vilka härliga bilder.
Jag planterar det jag tycker om.
Och om färgerna passar ihop blir jag extra glad.

Ha det gott
Inger sa…
Jag skulle heller aldrig klä mig i rött och rosa samtidigt, och i rosa överhuvudtaget aldrig. Men i trädgården går det bra.
Kram

Populära inlägg