Nejlikor

Den är helgen bara sprang iväg! Vi åkte till Norrköping och hälsade på svärföräldrarna och idag på eftermiddagen hade jag bestämt träff med en gammal elev för att fota bröllopsbilder. Hon ska inte gifta sig men eftersom jag har bestämt mig för att ställa ut på bröllopsmässa i januari så måste jag ha lite fler porträtt som andas bröllop. Eftersom jag inte kan göra något halvdant så sydde jag ihop en kjol som passade till en spetstopp. Köpte lite nejlikor och annat smått och gått hos Blomsterprinsessan för att skapa en brudbukett. 


Älskar dessa krämfärgade nejlikor och undrar om det finns fröer eller plantor i dessa färger. Har aldrig sett några förutom som snittblommor. Vill ha i min trädgård! Vill du se fler bilder från fotosession så surfar du vidare hit!

Kommentarer

Veronica sa…
Godmorgon Helena, vilka fina bilder på Maja.
Färgen på nejlikorna och bakgrunden! Såå snyggt <3
Kan inget om nejlikor så jag kan inte hjälpa dig med det.

Ha en bra vecka :)

Kram
Vad duktig du är på att fotografera! :)
Den nejlikan var ju hur fin som helst. Vilken färg! Och vilken fin bukett!
Duktiga du på att fota. Ska surfa vidare:)
Ha en fin måndag
Kram Maria
samson sa…
Underbara bilder på en så söt modell
du är ju jätte duktig
ha det så bra
maggan
Vackert!!!
Ja, och fantastisk färg på nejlikan... och härligt ljus i bilderna.
Ha det gott!
/Katarina
Snygga och finstämda bilder du tar.Den färgen på Nejlikan har jag inte sätt förut.
Hoppas du vill följa med till min nya blogg.

www.vorgarden.blogspot.se
Kram/Gunsan.
Vad fint! Oj vad du engagerar dig då blir slutprodukten superbra. Har ingen aning om nejliksorten tyvärr. Kraaam Pia
Jättefina bilder med riktigt vackert ljus! Kram från Carina
Meta sa…
Helt klart vacker, Har sett den i en trädgård så de finns nog någonstans, du får goggla.
Ha det gott.
Kram Meta
Marina sa…
Men var får du all inspiration och ork ifrån??? Jag har sett bilderna och de var alldeles underbara. Jag blir så inspirerad.

Kram
Lena sa…
Så spännande med bröllopsmässa! Bilderna du visar på fotografbloggen, ja här också förstås, är superfina och jag är helt säker på att du får en massa nya uppdrag.
Nejlikorna är riktigt läckra, jag har aldrig sett de i den färgen, lycka till i sökandet av den.

Kramar
Snyggt! Det finns frön till en sådan nejlika. Sök på dianthus + "Widecombe Fair" så hittar du vem som har dem. Kram Kristina
Vilken vansinnigt snygg bukett! Så nu undrar man ju precis som du, finns det perenner i dessa läckra nyanser!? Måste genast också leta på Dianthus `Widecombe Fair´!!!
Såg kommentaren om Hostor... ..det finns en del Hostor som sniglarna tycker sämre om. Jag har inget bra tips i huv'et nu. Jag plockade småsniglar i våras och det gjorde stor skillnad.

Här är lite tips på hur man kan tänka - http://www.bloggen.hih-gruppen.se/2013/10/vilka-hostor-ar-bast.html

Kram från Carina
vilka underbara "på-låtsas-bröllops-bilder" med det allra vackraste höstljuset och höstfärgerna. och så älskar jag att du bara svängde ihop en kjol så där bara för att du behövde en som passade. fantastiskt.
kram åsa
Mejrams! sa…
Helt underbar bild och en riktig favoritfärg! Jag som egentligen inte tycker om nejlikor blev omvänd när jag för ngt år sedan fick en bukett med likadana som dina, helt underbara. Tack för fina inspirerande bilder och blogg. Har smugit runt här utan att lämna ngn hälsning och tyckte det var dags nu./Merja
AnnaHelena sa…
Jag går in på din fotosida ibland, och jag måste säga att du är jätteduktig! Tycker mycket om dina foton!
Haha - ambitiöst att sy ihop en kjol som passar till fotograferingen! Imponerad!

Kram // AH
Unknown sa…
Hej,
Ja, det var en mycket vacker färg på nejlikor! Har aldrig sett dem i trädgårdar. En ljuvlig bukett blev det också.
Bloggkram!

Populära inlägg