Snart klart!

Torsdagkväll kom vi hem från Gotland. Fem säckar jord från SRV stod på uppfarten och väntade. I fredags och hela helgen har jag jobbat med grönsakslandet och nu är det nästan färdigt.



Flätningen gick ganska fort och det var inte svårt. Betydligt jobbigare är det att fylla odlingsbädden med jord... Ett tag var jag orolig för att pilen inte skulle räcka men när jag var klar med alla sidor hade jag tre pilskott kvar. För att jorden inte ska spolas bort mellan spjälorna har jag svart plast på insidan. Plasten kommer inte att synas när all jord är på plats.



Det som behöver göras nu är att sätta plast på framsidan, fylla på ännu mer jord, måla brädbitarna mörka och börja så. Arbetshöjden från framsidan kommer att bli 30 cm och från släntens sida mer än 50 cm. Jag är verkligen nöjd och längtar till i sommar när det växer för fullt.

H började skruva loss en del brädor på verandan. Första steget till takbygget! Nästa blir att gräva ur för två grova stolpar. Känns toppen att flera sommarprojekt är på gång.

Kommentarer

Nina sa…
Gud va fint det blir. Vilket jobb du lagt ned. Vart beställde du pilen och vad kostade den?

/Nina
Vilken fin odlingsbädd du har gjort!!!
Hélena sa…
Tack! Jag köpte pilen hos Lillöpil och passade på när det var trädgårdsmässa så att jag slapp fraktkostnader. Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade men jag köpte fem buntar och betalade under 1000:- De hade ett mässerbjudande om jag inte minns fel.
AnnCharlotte sa…
Det är jättefint och så bra med lite höjd på bädden. Mycket roligare och lättare att hålla efter ogräs...
Margot sa…
Så fin din odlingsbänk blev! Riktigt proffsigt! Bekvämt med lite höjd så det blir lättare med skötsel och ogräsrensning!
Ha det gott!!
//Margot

Populära inlägg