Blommig Fredag - Arbetsinsatser

Äntligen är det dags! Dags att ta itu med baksidan, den är i ett helt förfärligt skick. Här ska mitt orangeri stå. Ett hål med massor av bråte i omringat av ännu mer bråte och byggmaterial.



Blir liksom bara trött när jag tittar på det! Men, imorgon har jag kallat in några av Fabians lite äldre kusiner, han har många, som ska komma och vi ska ha en kusinträff med arbetsinsatser. Tanken är att efter helgen så ska det här vara utgrävt och fyllt med grus så vi kan börja gjuta formen för orangeriet.  Vi har också fått tag på en snickare som lite längre fram ska hjälpa oss med att bygga skelettet när väl sockel och väggen som ska muras är på plats.

Det känns som det är inom räckhåll - Äntligen!


Nästa fredag är temat för Blommig Fredag - English style?

Kommentarer

Anjas Hill sa…
Ojoj! Där kan man snacka om arbetsinsatser. Vilken tur du har som har tillgång till arbetsvilliga kusiner:-). Mina bor i Finland och vill inte komma och hjälpa till ,-))!
Måste vara fantastiskt att få ett alldeles eget orangeri. Lycka till med bygget.

Ha det gott!
/Anja
Bra planerat det där, kanske något jag skulle ta efter till sommarens växthusbygge.
Trevlig helg!
/Anette
Merja sa…
Låter som en utmärkt plan! Bra med många som hjälps åt. Då kommer drömmarna lite närmare:)
Trevlig helg!
Ett helgarbete som heter duga.
Bra när man har hjälp inom räckhåll.

Lycka till!
/Birgitta
Maggan sa…
Det går alltid lättare när man är många som hjälps åt det brukar även ge ett bra resultat.Så lycka till med helgens arbetsinsatser.Ha det gott/Margareta
Ju fler man är desto roligare. Lycka till! :)
Lotta sa…
Detta ska verkligen bli spännande att se. Jag har varit nyfiken på ditt kommande orangeri ett bra tag nu och jag är övertygad om att det kommer att bli fantastiskt och när det är klart ska jag visa K dina bilder och övertyga honom om att detta är precis vad vi behöver :). Vi har också mängder med kusiner...
Ha en härlig helg. Kram /Lotta
Den här gången var ämnet verkligen inget för mig! *fniss*
KRAM
Susie
Anni sa…
Tänk så mycket roligare ett arbete blir när man gör det tillsammans och så tungt det kan vara att göra det ensam. Hoppas att ni får en toppenhelg med mycket gjort!
Godt å få startet på en sånn jobb, og utrolig flott å kunne få dugnadshjelp.
Spennende å se "etter bildene"
Lykke til.:-)
Inger sa…
Vissa jobb är större än andra, så bra att det finns många som kan hjälpa. Lycka till!
Kram
Maribel sa…
Så spännande med ett orangeri , och bra att man är många som kan hjälpas åt.
Ha en härlig helg/Marika
Anita sa…
Så härligt att arbetet med orangeriet ska komma igång nu. Det var ju länge sedan du började prata om det men jag minns också att du sa att det skulle ta sin tid. Det ska bli spännande att följa arbetet och se resultatet!

Ha en skön helg!

Kram Anita
Heisann... jeg har fødselsdag lørdag om ei uke og ønsker meg hjelp og arbeidskraft i haven. De etterlengtede elvesingelstiene bør bli en realitet snart.Bare go´været kommer .... Godt vi kan invitere til fest med dugnad!
Lykke til med ditt treff ;:OD)
Anonym sa…
Wished I could read in your language what you are doing there - a piece of soil for a specific purpose? Have a lovely weekend - Jesh~
Det är utmärkt med gästarbetare ur familjeleden. Så fick jag fart på en pergola förra året. Lycka till med helgens jobb!
Kram
Roligare att jobba tillsammans. Ska bli kul att följa växthusebygget!
/Anette
Anjas Hill sa…
Vet inte varför jag inte får länken att funka till mig ?

/Anja
Unknown sa…
Det är ett härligt projekt att se fram emot. Jag har precis fått ge upp orangeridrömmarna, vi får inte lov att bygga.
Hoppas nu att ni får en rivstart med kusinerna.
Kram
Marta
Vilket roligt projekt! Tur att du får så bra hjälp av många :)
Ha en fin helg!
Liksom du har jag ett hörn av trädgården som skall röjas upp och fixas denna säsongen. Jag fick en god start under påskhelgen och känner att jag nu är på gång. Skall bli spännande att se hur ditt arbete med orangeriet fortskrider. Trevlig helg! Kram. /Charlotte
Carina sa…
Vilket härligt sätt att kombinera nytta och nöje :) Att få komma igång är en härlig känsla tänker jag.

Ha en fin helg tillsammans! Kram, Carina

PS. Vet inte varför men ett par av dina kommentarer hos mig hade hamnat bland skräpkommentarer. Men nu är de godkända...
Villrose sa…
Oi! Et stort arbeid, ja. Ingen vei tilbake!
Denne posten kommer egentlig en uke for tidlig for meg :) For nå begynner jobben med å flytte hagens aller største rosebusk (3 - 4 m høy) opp på berget. Busken er skåret ned, men jeg kommer til å bruke flere dager med stor hakke for å lage hull blant gamle røtter og store stein oppå berget...
Anonym sa…
Härligt att få hjälp med ett sådant jobb som tar både tid och energi. Förstår att du längtar efter ditt orangeri. Minns när du hade fyndat de vackra fönstren! :)
Kram Kristina
Unknown sa…
Busken er skåret ned, men jeg kommer til å bruke flere dager med stor hakke for å lage hull blant gamle røtter og store stein oppå berget..


หนังตลก
Awesome and interesting article. Great things you've always shared with us. Thanks. Just continue composing this type of post.

Populära inlägg