Februari - Blommig Fredag

Ja, vad ska man säga... Ett tag var det nästan vårkänsla och nu är snön tillbaka. Jag brukar inte grymta och gnälla över snö och vinter. Jag gillar vintern också men i år så känns vintern lång, mörk och kall.


Troligtvis är det för att pappa gick bort i höstas och det har varit en tung period.Nu längtar jag efter sommar, sol och en blommande trädgård. Hade inte mycket inspiration när jag fotade igår, var mest att konstatera att det är vitt och kallt.

På baksidan ser man hur bygget sakta växer fram och på vår egen tomt är det kaos. Rakt fram ska orangeriet stå.


 Svårt att förstå att det om ett par månader kommer att vara blomning på hela verandan med prunkande rosor.


Nej, nu får det vara bra med gnäll och vinter. Nästa fredag kör vi tema...


Blommig Fredag - Vårtecken!




Kommentarer

Anita sa…
Det är helt ok att gnälla Hélena. Den här sista snön som kom kändes helt onödig i synnerhet som det nu är så halt så det knappt går att gå ut. Men så småningom kommer våren och sommaren och tänk så härligt när din veranda blommar av prunkande rosor.

Kram Anita
Maggan sa…
Har man en sorg att bearbeta mitt i den mörka vintern så är det inte så konstigt att du känner som du gör.Vi har även fått snö men här är det helt normalt när man bor här uppe i norr vi ska inte ha vår riktigt ännu men en ny månad så närmar vi oss även här uppe i Skellefteå.Ha det gott/Margareta
Ska bli roligt att få se hur ditt orangeri blir.
Sorg är något som tar tid innan det värsta sjunker undan.Och tar slut gör den aldrig den finns där inom oss för alltid när någon av våra nära går bort.

Kram Gunsan.
Hej!
Att vara ledsna och gnälla lite ibland behöver vi väl alla. Speciellt när livet är tungt. Kan se verandan framför mig när rosorna blommar för fullt med ert vackra hus i bakgrunden. Så vackert det måste vara. Våren (och så småningom sommaren) närmar sig. Det är gott!
Önskar dig en fin helg!
Anna-Karin
Hoppas att vårens och sommarens aktiviteter i trädgården kan hjälpa dig att leva med sorgen. För komma över en förlust av nära och kära det gör man aldrig, men att sysselsätta sig med sånt man gillar kan hjälpa.
Byggnationen av orangeriet ska bli spännande att följa!
KRAM
Susie
Lotta sa…
Sorg lägger sig verkligen som ett kvävande täcke över en men man vet ju att, även om man alltid bär den med sig, så blir det lite lättare. Jag hoppas och tror att den ljusare tiden som är på väg underlättar betydligt och att inspirerande vardagsbestyr (som att bygga ett orangeri!!!) ger en ny kraft. Ha en härlig helg
Kram Lotta
Gunilla sa…
Jag hade inte väntat mig någon snö heller.
Hade ställt in mig på en tidig vår.

Trevlig Helg
Anni sa…
Vi är många som gnäller nu, även om vi andra kanske inte har någon sorg som ligger i grunden. Tackolov för ljuset, det enda vi verkligen kan lita på!
Trevlig helg!
Anonym sa…
Klart mycket känns tyngre när sorgen ligger nära hjärtat. Ta hand om dig och familjen.
Jag fotade vårtecken tidigare i veckan, tur det, för nu ligger de under snön...
Kram Kristina
Drömgården sa…
Oj... vårtecken redan! :D
Vi har fått flera decimeter snö och det kommer ner mer och mer ännu bara... Nästa fredag befinner jag mig i Ruka (Strax ovanför Kuusamo i Finska fjällen) så få se vilka vårtecken jag hittar där. Får åka på utforskning av området :D
Ha en fin helg!
/Kitty
Nu blir det nog snart lättare för de flesta, med ljuset återkomst.
//helene
Maribel sa…
När det gråa trista blir till sol, vår och värme, kanske det känns lite bättre.
Jag hoppas på det. Kram Marika
Vintern är tung nog. Det är sorg med. Och båda samtidigt? Det är okej att du gnäller. Även om jag inte tycker om just ordet "gnäll" men jag förstår hur du menar.

Snart kommer våren. Tack och lov! Ha en fin fredag!
Anonym sa…
I call your snowy scenes "still life in snow"! Have a happy weekend!
AnnA sa…
...Jo, det var lite otippat med denna snösväng. Men rätt vackert ute och ljusare igen.
Man måste få sörja ut för att gå vidare...
KRAM på dig!
Hälsn
AnnA
Inger sa…
Vi har strålande sol sedan ett par dagar och det blir mycket lättare att stå ut med snön och vintern.
Kram
Ja, inte är det så kul med detta omväxlande väder, Vi har en likadan tipi i stål som ni har, nu känns det som man vill tända en eld i den och värma upp trädgården. Ha det fint. Carita
Veronica sa…
Det ska bli kul att leta efter vårtecken :)

Livet blir lättare utan den här kylan och snöslask och om nån månad är våren här på riktigt!

Kram
UplayOnline sa…
Även om jag inte tycker om just ordet "gnäll" men jag förstår hur du menar.


เกย์ไทย

Populära inlägg