En charmör - Blommig Fredag

Det var lockande att ta de enkla utvägen och välja någon av alla bilder från i somras men jag tänkte jag skulle utmana mig själv lite och välja något från trädgården just nu... Inte helt lätt men när jag tog en vända i så var det ganska givet vem som stack ut och stal all uppmärksamhet!


Som ett oranger utropsteck står hon tillsammans med sin syster och mindre iögonfallande uppvaktare, Julia och Svante, vackra havtorn som på sommaren ger känslan av olivträd. Äntligen har ön där jag rensade ogräs och svor blivit en liten oas. Nu ska jag bara lära mig ta hand om rikedomen som hon bjuder på!


Nästa vecka har Blommig Fredag temat - Något nytt?!


Kommentarer

Så vacker den är där den står.
Trevlig helg.
Gunilla sa…
Vilken läcker bild.
Ett riktigt blickfång.

Trevlig helg
Wow! Ett riktigt utropstecken... Svår att missa :)

Lycka till med vad du nu kommer göra med dina havtornsbär.

Ha de gott!
/Birgitta
Veronica sa…
Godmorgon :D

Skönt att det äntligen blivit bra på den där "Helvetesön"
Skam den som ger sig!

Kram och ha en bra helg

Otroligt vackert!
Ha en fin blommig fredag!
Envishet lönar sig!
Trevlig helg
/Anette
Drömgården sa…
Så den lyser!!! Trevlig helg!
/Kitty
Unknown sa…
Så vackert med den vita snön. Jag har också mycket bär kvar på buskarna men småfåglarna behöver ju också lite vitaminer i vinter. jag har plockat av ganska mycket och vi äter några bär på filen/gröten varje morgon och jag har inte varit förkyld sen vi började med det! Värt att pröva, trevlig adventshelg till dig och din familj! /Lotta
Luna Ek sa…
Vilken lyskraft så här års.
Trevlig helg
Luna
Orange är ju en färg för vintern, inser jag. Hoppas bären kommer till nytta.
//Helene
Anjas Hill sa…
Mmm! Det vattnas i munnen...:-)

Ha det gott!
/Anja
Merja sa…
Vacker charmör! Och säkert kommer du på hur du tar hand om alla goda bär.
Trevlig helg!
Nana sa…
Den er fantastisk smuk! Sådan én vil jeg også have :-)
Maggan sa…
Vilket vackert blickfång den riktigt lyser av sig och dessutom i en framtid får du nyttiga bär.Önskar Dig en god helg./Margareta
Inger sa…
Magiskt vacker!
Kram
Helt underbar och så gott om man lyckas plocka bären. Ha det fint. Carita
Maribel sa…
Färggrann fin charmör.
Ha det fint/Marika
Anni sa…
Vilket överdåd och vilken färg! Anar att bären inte ska plockas förrän de är frostnupna eftersom du har dem kvar?
Vilket charmigt utropstecken!
Trevlig fredagskväll!
Milla
Marit sa…
Utrolig vakker!

Klem, Marit
AnnA sa…
Hej och godnatt, eller hur man nu skall säga/skriva...
Verkligen vacker där den står och lyser upp din havtornsbuske. men är det inte lite rivigt att ta hand om bären???
Trevlig helg!
hälsningar
AnnA
Vilken gladkick att se det första man går ut på morron eller som möter när ni kommer hem. Bekräftar ännu mer att jag vill ha fler bär som lyser upp hösten och vintern. Ätliga - ja det är bara en bonus :)

Ha en fin helg! Kram
Anita sa…
Hon är otroligt vacker, ett riktigt utropstecken i den vita snön. Det finns mycket att charmeras av i trädgården även när det är vinter.

Ha en fin adventsöndag!

Kram Anita
Vilken underbar "charmör"! Förstår att du valde det ämnet!! *fniss*
KRAM - Susie

Populära inlägg