Det bästa med november!

November är en ganska tråkig månad tycker jag. Det händer inte så mycket och det har inte blivit julmys med allt vad det innebär. Så vad är då det bäst med november? 



 För mig är det alla färger. Både naturens bruna, gråa och murriga och de sista trädgårdsriddarnas färgbomber.



Rosorna kämpar på in i det sista och det är en fröjd att se dessa härliga färgklickar mitt bland allt det bruna.



Det är nu som jag får en hel massa idéer och inspiration. Det är nu jag vill förändra, göra om och göra nytt. Det är nu tankarna tar nya riktningar och jag blir kreativ...eller ännu mer kreativ. Kanske är det avsaknaden av färg och ett lugn som gör att allt kommer till mig. Eller kanske är det något annat. En sak vet jag och det är att jag tycker väldigt mycket om det!


Nästa fredag är temat - Inför 1:a advent!


Kommentarer

Fina novemberbilder. Brun kransveronika(?) och rosa rosor i mjukt ljus, ja det är fint.
Allt gott
Anette
Mm känner igen mig. Det är vila... paus... OCH förberedelse. Det ena förutsätter kanske det andra... Vackra bilder!
kram
Katarina
Ja, det är nu tankarna får rum att vindla sig vidare i nya kreativa riktningar. Så vackert med det bruna och rosen som kämpar på.
Kram Kristina
Jannibele sa…
Å ja, det er noe av det beste med november! Nydelige bilder. Takk for at du lar oss få dele og nyte hver fredag! Ha en fin helg.
Jannicke
hagen vår sa…
Ja, november er en inspirasjonsmåned. Nå er hagen "tom" og det kan planlegges, få nye ideer. Har sett på gamle bilder fra hagen, og ser at det kan være spennende å forandre. Liker veldig godt bildene dine. Ha det godt! Anne
Känner igen tankarna, det sätts igång en massa nya påhitt. :)
Man vill bara börja samtidigt som man vill ta det lugnt och "suga på karamellen" lite, så att det blir riktigt bra.
Tid finns ju att grunna.
Vackra bilder!

Ha det riktigt gott och myyyys på.
Kram Ewa :)

Underbart vackra novemberbilder! Du har fångat ljuset på pricken. Ha en skön helg/ Titti
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Veronica sa…
Nja, fint vette sjutton om jag tycker det är! Men jag tycker att det är härligt att se färgklickarna bland de som fortfarande blommar mot allt det bruna :)

Schnygga bilder ;)

Hoppas du mår lite bättre nu?

Kram
Fina bilder som alltid och en massa inspiration.
Trevlig helg
Birgitta
Villrose sa…
Ja, kanskje vi endelig får tid til å se opp og få nye ideer?
Eva Linnea sa…
I den mörka, trista, regniga och tråkiga november behöver man ljusglimtar som "Blommig fredag"!
En skön helg önskar Eva Linnea
Anita sa…
Underbara novemberbilder! Jag har upptäckt samma sak. Att det visst finns färg i november bara man tittar.

Ha en skön novemberhelg!
Kram Anita
Håller med. När allt vilar kan man få många nya idéer för trädgården.FIna bilder ned vackert ljus!
Ha det gott!
Ulrika
Lotta sa…
Håller med om att färgerna är härliga och det kanske beror på att man njuter extra mycket när det inte finns så många kvar! Önskar dig en riktigt skön helg! Kram Lotta
Underbara bilder. Vilken bra start på dagen:)
Kram Maria
Lotta sa…
Fina bilder! Jag hamnar tyvärr inte i planerartagen förrän efter julen. Då vill jag göra ALLT! :o)

Trevlig helg
Ja det gäller att blunda för det bruna och se det lilla som finns.
Kreativiteten ligger på sparlåga, ännu.
/Anette
Ja det gäller att blunda för det bruna och se det lilla som finns.
Kreativiteten ligger på sparlåga, ännu.
/Anette
Carina sa…
Finns mycket vackert att se och känna så här års. Alla vackra bruna och grå känns förbehållna den här årstiden. De härliga idéerna - en nog så viktig sak.

Kram, Carina
Du har så vackra bilder, såna som jag gillar, lite diffusa men ändå med skärpa, ungefär som november är. Ha en fin helg. Carita
lavendia sa…
Jag skulle också vilja vara sådan - att jag fick en massa inspiration när det är grått ute. Men den har uteblivit.
Det piggar upp litet att se vad andra gjort och andras växter.
Njae, även om det fortfarande blommor en hel del i trädgården så är åtminstone inte jag ute speciellt mycket och tittar på dom! Då föredrar jag att sitta inne framför datorn och titta på alla andras vackra blominlägg.....
KRAM
Susie
Det märks att du är fotograf som kan få fram ett så fint ljus i bilderna i den här trista, gråa, mörka månaden.
Bra gjort!
Ha det gott
Kram Madde
Piasofia sa…
Visst är det härligt att känna sig kreativ och kanske är det som du säger just novembers gråhet som ger lite extra inspiration.
Må så gott!
Ninnis sa…
Underbara bilder....=)

Trevlig helg !

Kram Ninni
Marina sa…
Håller med dig! Naturens färger gillas och jag börjar också tänka nu på vad jag vill göra, så smått. Det brukar ta fart på riktigt mellan jul och nyår.

Kram
Unknown sa…
Härligt med rosorna som hänger i ännu! :)
AnnA sa…
November är ju fortfarande relativt varm här i Skåne, men jag börjar känna av kylan, så nu börjar jag få lite fart att få in och ner allting...
Trevlig helg!
hälsningar
AnnA
Du börjar med "November är en ganska tråkig månad..." och slutar med "...jag tycker väldigt mycket om det!" Precis så dubbelt som just november är :) Ska bli kul att e vad dina tankar värker fram för fina saker till nästa säsong!
Aud sa…
En fin tid å være kreativ på :-)
Så vakre bilder i sarte farger du viser. Tenk at du har funnet fram til så mye farger selv i november!
Nydelig:)

Populära inlägg