Vårdag!

Idag kändes det som en riktig vårdag! Jag kunde inte stå emot och var tvungen att gå ut och lyssna på fåglarna som sjöng vårsånger, njuta av solen som ibland tittade fram och börja städa bort lite höstlöv.

Pionen som jag fick av Teppi i sensomras har redan börjat ta sig upp ur jorden.



Snögubben som F och H gjorde när snön föll har sett sina bästa dagar och nu är det inte mycket kvar av den en gång stolta gubben. 


Jag går och tittar på mina Merrillknoppar och gläds åt att de är så många. Ser fram emot blomningen längre fram i vår.


För visst inser jag att dagen idag bara är en föraning om våren som ska komma men att vi ännu inte är där. Men ljuvligt var det att få några timmar i trädgården. Mer vår åt folket!

Kommentarer

Nora sa…
Jag var också ute idag och njöt. Och tills vintern motbevisar det så tänker jag fortsätta låtsas om att det är vår nu :-)
Kram!
Underbart med trädgårdstid. Vilken knopp, det kommer bli ljuvligt om ett tag. Här har vi haft det sämsta vädret idag, hård blåst och regn på tvären...
Hihi, kul att du tänkte på mig i blommig fredag:) Jag hade så svårt att begränsa mig, men tycker jag lyckades rätt bra. Det värsta var väl att jag vaknade mitt i natten och kom på en perfekt bild som jag glömt:)) . Tala om nördig:))
Kram Maria
Grattis till fin vårdag! Och jag håller med; mer vår åt folket!
Kram
Katarina
Veronica sa…
Det var vår en stund på morgonen...
Er snögubbe tycker oxå det ser jag!
Jag blev superglad när jag vaknade 8 och såg blå himmel... Vet du vad jag gjorde?
Jo, tog min nya kantskärare och gick ut och testade den på en rabatt. Sen passade jag på att klippa ner lite perenner och rensade lite ogräs! Sen kom regnet och då blev det frösådder istället...
Men attan, vad skönt det är att det snart i vår. Och idag hade vår första krokus slagit ut!
Skumt ére ;)

Kram
Ingen vårkänning i småländska inlandet, men jag har ändå varit en stund i trädgården och städat lite. Man behöver ju luft om inte annat.

Såg ju snögubben i sin glans och han var fin, men nu liknar han en kanini lätt profil utan sina långa öron då förstås, stackaren...

Önskar dig en bra vecka
Marina sa…
Härligt!
Här har vi haft det rejält blåsigt och det förtog det sköna. Bättre tur en annan dag ;).

Kram
Meta sa…
det vore ju härligt om det inte kom en massa bakslag nu vi behöver sol och värme och lite försiktig vår som stannar kvar efter denna gråa höstvinet.
Ha en fin vecka
Kram Meta
Gunilla sa…
Nu blir jag riktigt avis.
Här är det grått och disig.Regn och plusgrader.
Men några vårtecken syns inte än, de får jag nog vänta på ett bra tag till.

Ha det gott
Jag instämmer! Låter som en härlig dag att ta vara på de vårtecken som finns. Jag har ännu inte varit ute och kikat på min Magnolia, men nu blev jag väldigt nyfiken på att se hur långt den har kommit. Måste ta och kika på den idag...

Solen skiner här idag, och det känns härligt!

Hoppas veckan fortsätter såhär!

Kram Malin
Viss är det härligt med en riktig vårdag med sol som värmer. Jag tog en tur i trädgården och mycket börjar titta upp, kanske lite för tidigt. Ha en fin dag/Carita
Lena sa…
Idag var det väl ändå en vårdag?

Så ljuvligt det är att se alla tecken i rabatterna och tittar man noga är de många.

Kram
Härligt med trädgårdstid igen även om det blir ett och annat bakslag!
Var i växthuset idag för första gången på evigheter och bara njöt - snart får du njuta i ditt !
Ha det så gott !
Kram/Isa
Så deilig det er med de første 'vår i luften'-dagene.
Her har det ikke kommet tilnærmelsesvis så langt, men vi hadde sol i dag - og jeg ofret lunchpausen glatt for å gå en tur langs veien og nyte sol og fuglekvitter en halvtimes tid.
Selv litt bar asfalt kjentes vårlig da :)
Visst är det härligt med vår! Fast denna vinter har iof varit en enda lång vår, så takdropp etc lär inte gå in under bemämningen vårtecken i år.
Har också hunnit med en liten stund i trädgården idag, har grävt in fibernät under vintern så gräsmattan är inte riktigt som den ska.
Du är inte sugen att vara med även i år och dela vårtecken med oss? Vi kör igång Vårteckensutmaningen nu på söndag.
Ha en fin vårvecka nu!
Kram Annica

Populära inlägg