Solen!

När jag bestämde tema förra veckan så hade jag inte sett solen på flera veckor och längtan var stor. Jag tror att solen kände sig kallad för i veckan hade vi ett par härliga soldagar. Döm om min förvåning när jag i morse vaknade och såg snö. Hur som helst, tillbaka till Solen.

Jag älskar att fota när solen står lågt och gärna i motljus. Tycker att det blir en alldeles speciell stämning. De här bilderna togs för snart fyra år sen en morgon när jag var uppe tidigt.



Här kommer två bilder på dahlian Café au Lait eller Rubens Dahlia som jag kallar den. Den första bilden visar dahlian i motljus.



 Den andra i vanligt ljus. 




Jag personligen tycker bättre om motljuset och när solen är på väg ner. Tycker det blir mildare och mer känsla. Sist men inte minst en favorit från i somras. 


Vill man utvecklas som fotograf så ska man helt klart börja leka mer med ljuset och solens strålar. Nu längtar ännu mer efter att ge mig ut i trädgården och fånga allt vackert! Snart...

Nästa fredag är temat - Min hemlighet!


Kommentarer

Meta sa…
Visst är det så,Dina bilder är fina just nu känns det lite purket, ingen sol på riktigt på flera månader tycker jag.Korta minuter.
jag bara önskar att den kan komma fram och lätta upp livet för många.
Ha en fin fredag
kram Meta
Super fina bilder, förstår att du gillar ta i motljus.
Hu så tråkigt med snö nu när man bara vill att det ska bli vår. Till din tröst kan jag säga att regn o grått dis är lika tråkigt.

Kram Anna
Här är en till som gillar motljus i vissa lägen! Ibland är solen "ivägen" när man ska fotografera, andra gånger blir det så snyggt. Som i din första bild, jag riktigt känner daggen i gräset och hör hur morgonpigga fåglar sjunger.
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram Kristina
Berit sa…
MMM vilka vackra bilder!!Det blir nått speciellt med dessa motbilds bilder..en magi.får ta lite mer såna denna sommar..
Ha en underbar helg!!
Så stemningsfullt det er på motlysbildene dine. Jeg får lyst til å vandre inn i dem og kjenne på den varme sommerluften som kiler mot huden.
What beautifully lit visions of summertime.
Ninnis sa…
Härliga bilder...visst är det kul att leka med kameran och ljuset.....=)

Trevlig helg !

Kram Ninni
Gunilla sa…
Riktigt soliga och längtansfulla bilder.
Bilder i motljus ger lite magisk stämmning


Trevlig Helg
Merja sa…
Underbara bilder!!
Trevlig helg
Anette sa…
Så vackra bilder! Nu får man testa i sommar eller nu också förresten, om solen vill visa sig förstås. Ha en fin helg. /Anette
Eva sa…
Vilka ljuvliga bilder du fått till med hjälp av solen och motljus. Ja, den sista är helt underbar!
Kram Eva, Tinibelli
Åååååh, längtar! Solen - kom NU!!!
Kram
Elin
Lotta sa…
Fantastiska bilder och visst är det härligt att fota i motljus, det blir så mycket mer spännande då!
Ha en fin helg och hoppas det blir fint väder, just nu regnar det här.
Kram Lotta
Motljuset är roligt och tacksamt att jobba med. Snygga bilder!
Trevlig helg!
/Anette
Vackert! dahlian är helt underbar. Du är så duktig med kameran.
Kram Maria
Leena sa…
Så ljuvliga bilder! Längtar efter sol bara för att prova lite. Skönt att se när man sitter här vid datorn och hör regnet smattra på rutan.
Ha en skön helg!
Underbara solbilder från din trädgård! :)
Trevlig helg!
Bor på samma breddgrad - och nej, det var inte så uppiggande med snö. Tänkvärda bilder med motljus. Har jag läst det någonstans på din blogg eller drömt det - har du kurs i trädgårdsfotografering? Är intresserad, behöver lämna mobilen och ge mig på kameran;)
Skön dag framför brasa önskar jag- för resten av den ska det regna och blåsa.
Eva Linnea sa…
Soliga helgkramar från Eva Linnea
lavendia sa…
Håller med dig om att digitalis i det ljuset blev väldigt fint.
Anita sa…
Dina bilder är så fantastiska. Dom andas så mycket sommar och sol så jag blir alldeles full av sommarlängtan.

Önskar dig en fin helg!

Kram Anita
Anna-Maria sa…
Kvällsol är fantastiskt fint, du fotar jättefina bilder!
Fina bilder och visst är det extra kul att fotografera när solen står lågt och ger mustiga färger. Solen ger energi och gör en glad och bilderna i motljus är fantastiskt fina /Trevlig helg! /Anita
katerchen sa…
bei diesen Bildern wird der Sommer von der schönen Seite gezeigt..

WUNDERVOLL
LG zum Wochenende vom katerchen
Villrose sa…
Fint lys og flott Dahlia!
Marit sa…
Så vakre bilder! Jeg blir helt glad av å se på de :-)

Klem Marit
Underbara bilder som får mig att längta efter sol och värme.

Trevlig helg!
moni sa…
Hello Pilgrim,
great flower pivs!
Love your project and be now a member!:-)
Wish you a nice weekend,
moni
Marina sa…
Jättefina bilder! Visst är det underbart när man får till de där bilderna med det lilla extra.

Trevlig helg!
Kram
Jutta.K. sa…
Gerade sie Gegenlicht-aufnahmen machen deine Fotos besonders schön.
Herrlich.
Herzlichen Gruß
Jutta, die das erste mal dabei ist.
Jag tycker också mycket om solen, kvällssol och motljus.
Har införskaffat en ny kamera att möta året med. Ska bli spännande att lära mig mer. Kanske gå en fotokurs senare i höst. Ha det bäst. Åsa
Lotta sa…
Hej, det går fortfarande inte att komma längre än till där du har skrivit nästa veckas tema. Någor ställe att lägga till länk finns inte???? Why!
ellan sa…
Den här veckans tema var härlig! Vi är nog alla i behov av sommarsol nu. :-)
Må så gott!
/E
Fantastiskt vackra bilder!

Ha en fin blommig fredag!

Hälsar Eva
Veronica sa…
Joodu! Du är duktig du på att fota snygga bilder. Och jag vet nån som kommer bli miiiinst lika bra ;)
Ha en härlig helg och stor Kram
Anonym sa…
Ojoj så vi längtar efter solen! Dina underbara bilder gör längtan lite lättare. Längtar tills vi ses nu. Varm kram!
Det märks att du kan det där med fotografering, jättefina bilder, tycker det är så fint med växter i motljus.
Ha en fin helg
Kram Madde
Ruben sa…
Nä nu ... Har du tjuvhållit på denna min favorit utan att visa den ända till nu!!! Aja baja!
/Ruben
Charlotta sa…
Dina solstrålar lyser upp min kväll. Fantastiskt fina. :)
Charlotta sa…
Dina solstrålar lyser upp min kväll. Fantastiskt fina. :)
Anonym sa…
Dina motljusbilder är alldeles underbara och är mycket inspirerande.
AnnA sa…
Hej!
Det är spännande att utforska ljuset med sin kamera, och vet du vad, nästa fredag skall jag få lära mig mer om fotograferande, eftersom jag anmält mig till en fotokurs.
Trevlig helg!
Hälsn
AnnA
Ela sa…
Wow ! Beautiful flowers and colors :)
Så underbara soliga bilder. Den understa bilden är så ljuvlig att jag inte kan sluta titta på den. Vilka färger!!!
Första och tredje bilden är helt fantastiska! Idag ska jag vara med i utmaningen för första gången! Hoppas jag gör rätt då jag fortfarande inte hittat några regler! :)
Annika sa…
Jag beundrar ofta dina bilder i motljus och de känns lite som ditt signum. Väldigt vackra och väldigt inspirerande!
Ha det gott!
Annika
Vilka helt ljuvligt vackra bilder! Man får ju ett längtansryck som heter duga när man ser dem :-) Motljus ger en sådan magi och känsla till bilden. Liksom en extra dimension. Gillar också att fota i motljus. Här har vi vit och fräsch nysnö ute och sol nu. Hur fint som helst egentligen. Men nu vill jag bra ha barmark och våååår :-) Solen gör jag tummen upp för förstås :-)

Stor kram
Charlotte
Ljuvliga bilder!
Visst är det nåt speciellt med motljus och morgonfotografering. Synd att jag sällan pallar mig ur sängen så jag kommer ut med kameran så tidigt bara ;)


Önskar dig en fin helg!
KRam Tamara
Inger sa…
Mycket stämning i dina bilder!
Kram
Maribel sa…
Helt underbara bilder,den sista med Fingerborgsblomman är ljuuuvlig.
Ha en skön söndag/Marika
Zauberpalme sa…
I'm a bit late this week. Thank you for hosting this great challenge. Have a good start!

Populära inlägg