Min hemlighet!

Jag älskar vår trädgård! Att bara få vara, gräva, rensa ogräs, dra upp plantor, flytta plantor, gå en ljummen sommarkväll och försöka fånga det jag ser i kameran. Det är en ren och skär njutning!


Vi byggde huset för åtta år sen och sakta men säkert så förvandlas trädgården. Från början var det en lerig sörja men nu börjar det vända och vi har även börjat med vår berömda baksida.


Ibland när jag ser mig omkring, ser på våra staket, vår mur, grusgården på baksidan, alla rosor i rabatterna, trätunnor och utemöbler, tulpanerna i tusentals som kommer på våren, alla plantor som växer och frodas, träden som sakta men säkert blir större och på granhäcken...kan jag ägna en tanke på vilket jobb vi har gjort. För att inte tala om hur mycket det har kostat...men det, det är min egen lilla hemlighet!


Underbara trädgård! Vad skulle jag vara utan den? Nästa fredag är temat - Ödmjukhet!





Kommentarer

Andra spelar golf eller har häst, jag trädgårderar. Apropå att en del utomstående förfasar sig över vad växter kostar. ;)
Gillar verkligen ert hus Hélena, det ser ut som om det alltid hade legat där, omsluten av en vacker trädgård med ljuvliga tulpaner.
Hoppas du får en riktigt fin trädgårdshelg!
Kram Kristina
Ninnis sa…
Väl placerade tid och pengar....=)
Ha en skön fredag....!!!

Kram Ninni
Eva Linnea sa…
I helgen är jag "fru Traktor" (fniss).
En skön helg önskar Eva Linnea
LINDA sa…
Vilken ljuvlig tulpanrabatt. Hur gör du med den när det inte är tulpansäsong? Plockar du upp lökarna eller har du någon perenn som kommer senare? Skulle vara jätteroligt att veta hur man beter sig :D

Kram
//Linda
Eva sa…
Visst är det härligt att ha en trädgård, ett stycke jord att ta hand om... Och visst får insatsen vara en hemlighet!
Vilka vackra bilder!
Ha en skön helg.
/Tinibelli
Så vackert med alla dessa tulpaner! Du har så fint i din trädgård!

Det är förmodligen den största hemligheten kvinnor har - vad saker och ting har kostat....
Trevlig helg önskar Anita
Det är så fint hos dig, du kan det där med att skapa och komponera. Vackert! Men det kostar det gör det, men det är ett underbart intresse som man inte kan leva utan. Så det är så mycket värt alla pengar man lägger ner.
Ha en fin helg
Kram Maria
Anita sa…
Och där var dina underbara tulpaner igen. Ska bli så spännande att se hur de du köpte från CFS blir.

Ni har så himla fin trädgård och visst kostar det. Men det som är fantastiskt med att lägga ut pengar på trädgård är att när man köpt något och planterat det blir det (oftast) bara vackrare och vackrare med åren till skillnad mot t.ex. renoveringar. Så fort man gjort en renovering så börjar slitaget. Fast det är kul att renoverar också :)

Ha en skön helg!

Kram Anita
katerchen sa…
ein Garten ist eine Lebensaufgabe

die Arbeit hört nie auf und das

WUNDEREN wenn ALLES im Frühjahr neu aus der Erde kommt.

LG vom katerchen
Anette sa…
Ja, hu - det vågar man inte ens tänka på, hur mycket pengar man har lagt ned. Men det finns väl mycket sämre sätt att spendera på eller hur :) Jättevackert har du det. Nu får jag börja fundera på nästa veckas tema, för oj vad du sätter oss på prov ;) Trevlig helg! /Anette
ellan sa…
Det kostar. Mycket. Men samtidigt får man så otroligt mycket tillbaka när växtkraft, grönska och dofter omsluter en. Underbart!
Ha en härlig helg!
susanne sa…
Wow, vilken tulpanrabatt! Och snart är det dags för årets upplaga...:) Susanne
Nejdu, hur mycket reda pengar man lägger på sin hobby är nog bäst att inte prata så mycket om...ens med maken. Men han har insett att en glad hustru är en god hustru :)
Trädgården är det som får kosta här hos mig.fast jag berättar inte hur mycket.
Kram.
Anonym sa…
Inte bara pengar som går åt i en trädgård, tiden man lägger är också ofantligt stor. Lägger man ihop tid och pengar så blir det svindlande "summa" som för en oinvigd skulle anses som sinnessjukt. Vi andra fattar och har en lika stor hemlighet som du, hehe :)
Ha det gott!/Anna
Anjas Hill sa…
Hehhee! Det verkar vara ekonomin som är våra hemligheter;-)! /Anja
Maribel sa…
Underbara rabatter hos dig. Det är väl spenderade pengar, tänk vad bra man mår. Ha en trevlig helg!
Anonym sa…
Ja, tänk vad tid och pengar man har lagt ned i trädgården. Vågar inte ens fundera över hur mycket det kan vara. Skriver TID istället för arbete. För jag ser det inte om ett arbete utan en kär sysselsättning. Du som alla andra har väl fått kommentaren: "ja, visst är det fint men här måste du ha lagt ned mycket arbete." Sååå himla less på att höra det. ;)
Din tulpanblomning är ju bara för ljuvlig! Hoppas, hoppas den blir lika mäktig här hos oss också i år.
Kram raring!
Ruben sa…
Vissa hemligheter behåller man bäst för sig själv!

Ha det gott!
/Ruben
Ja, det finns liksom inte något tak för hur mycket pengar man kan stoppa in i en trädgård :-) Och ändå är det oftast tiden som inte räcker till...
Oavsett hur mycket tid, kärlek och pengar som har åkt in i er trädgård, så har det i alla fall blivit fantastiskt! Det är ovärderligt...
Kram och trevlig helg!
Elin
Meta sa…
Ja det förstår jag att ni har lagt ner både tid och penningar på er tomt, Ibland är det tur att man inte vet hur mycket med.
ha en fin dag
kram Meta
Nej, inte klarar man sig utan trädgården...det är ju själva livselixiret. Din tulpanrabatt är helt fantastisk/ Kram Titti
Ulrika sa…
Hihi...undra hur många riksdaler man har plöjt ner i trädgården jag?
Vackert är det hos dig med alla tulpaner! Du inspirerar mig!

Kram
Inger sa…
Vissa hemligheter är bäst att inte avslöja!
Kram
Marina sa…
Gillar verkligen ert hus och trädgården. Där ser ut att finna så mycket fint.

Kram
Scaniatjejen sa…
Så fint ni har gjort och vilken otroligt mäktig tulpanrabatt!
AnnA sa…
Härlig trädgård du har, Hélena!Obetalbar i pengar - så är det! Vi trädgårdsmänniskor gräver inte efter guld - vi gräver NER vårt guld!Trevlig Helg!
hälsn
AnnA
Det vackra ser lätt ut, sådär självklart och verkar kanske inte ha kostat på. Men vilka bra investeringar vi gör! Ger utdelning på utdelning... =oP
Allt gott!
/Katarina
moni sa…
Wie wunderbar, wenn jedes Jahr auf's Neue im Frühling im Garten das Blühen beginnt! Dein Garten ist ganz besonders schön!
Wish you a nice weekend,
moni
Haha, jo. Det är inte gratis att anlägga en trädgård. Inte alls, men värt varenda krona tycker jag!

Vad saker och ting kostar håller jag hemligt för sambon ibland. Det har t.o.m. hänt att jag farit med osannig - om nu frågan om kostnaden skulle dyka upp ;)

Ha en fin helg!
Kram Tamara
Veronica sa…
Hur mycket man lägger på trädgården vill man inte tänka på!
Det är vansinna summer under en uppbyggnadsfas. Jag tröstar mig med det... att snart, alldeles snart är det stopp! För det får inte plats mer ;)

Ha en skön söndag!
Jag för bok över utgifterna och visst blir det massor, men de flesta hobbies kostar väl och kanske ändå inte ger en så maxad njutning och motion som en trädgård. Dessutom blir det njutning för många.
Så det är absolut inget att ha dåligt samvete för.
Kram
Anette

Populära inlägg