Blommig Fredag - Månadens bil

Påskhelgen skulle jag vara i trädgården hela helgen! Var planen men kylan och snön som kom plus en dunderförkylning satte stopp för det. Minst sagt irriterande men sånt är livet. 
Som tur är försvinner snön snabbt och i rabatterna fortsätter tulpanerna att skjuta i höjden!
Och underbara Lungörten har försiktigt slagit ut sina blommor som att kolla läget om man kan sticka ut nosen i våren.
 Det kliade i hela kroppen och jag ville bara ut och röja i trädgården men istället så började så lite fröer...inte fel det heller!



Nästa fredag är temat i Blommig Fredag - Arbetsinsatser!



Kommentarer

Hoppas du får en trädgårdshelg denna helgen istället då. Och att du mår bättre nu, trist med förkylningar.
Men våren är på väg trots det kyliga vädret.
Ha en fin dag.
Kram Maria
Maggan sa…
Vårförkylningar är inte så roligt att få men tyvärr så brukar den dyka upp samtidigt som man har en massa andra planer.Vädret sätter även käppar i hjulet så länge som vi har kylan kvar men nu finns det ändå hopp för nu har vi fått det lite varmare så det har börjat tina bort den snö som ligger kvar här hos oss.Så våren verkar vara i antågande vilket är underbart.ha det gott/Margareta
Anni sa…
Det var väl trots allt bra tajmat att bli förkyld när vädret inte var något bra. Hoppas du är friskare nu och redo för denna helg!
Jag måste kolla om min lungört också blommar, är det inte lite tidigt?
Trevlig helg!
Man får vara tacksam för det lilla ibland! Idag är det sol och perfekt arbetsväder om man sätter på sig ordentligt!! För en förkylning som du din stackare har haft, det vill man inte ha.
KRAM och GOD BÄTTRING
Susie
Anita sa…
Det är tur att man kan hålla på med frösådder när vädret är som det är. Hoppas din förkylning är bättre nu så att du kan njuta av kommande helg. Solen skiner idag och förhoppningsvis stiger temperaturerna.

Ha en skön helg!

Kram Anita
Maribel sa…
Våren låter vänta på sig i år, ena dagen varmt och nästa isande kallt. Hoppas helgen bjuder på lite bättre väder.
Ha det fint /Marika
Marit sa…
Ja, været får en ikke gjort noe med. Får håpe du får en fin helg ute denne helgen da :)

Klem, Marit
Vi har nok vært litt helger enn deg. På tross av kulden, fikk vi ikke noe snø, og kunne være ute i hagen hver dag.
Etter helgen starter innflyttingen i drivhuset:-)
Ha en fin helg.
Eirin
Inger sa…
April har verkligen bjudit på aprilväder. Nu vill vi ha lite värme och inga förkylningar.
Kram
Anonym sa…
I love your flowers! And I love flowers in general, not to grow but to paint! From your blog I gather inspiration. Have a lovely weekend - Jesh StG~
Lotta sa…
Usch! Det är såå jobbigt och vara sjuk när våren är kommen och man bara vill vara ute. Krya på dig!
Kram Lotta
AnnA sa…
Godnatt!
Jag håller på att rensa fram och klippa upp i trädgården. Är lite hindrad av att jag arbetar helgen, men eftersom det varit kyligt ett tag har våren stannat av, så jag hinner nog med ändå.Och så mittemellan försöker jag stanna till och njuta av denna underbara tid.
Krya på dig!
hälsningar
AnnA
Merja sa…
Man får anpassa planerna efter vädret:) Sätt frön är väl aldrig fel! Lejongapen du visat ska jag nog försöka få tag på till nästa år. Jätte fina och färgen.
Trevlig helg!
Nora sa…
Ja, påsken blev en besvikelse vädermässigt. Vi var ute en del ändå, men det är ju mycket roligare när man slipper ha vinterkläder på förstås:-)
Va snygg din blogg är med ny layout!
Trevlig helg!
Kram Nora
Tråkigt med förkylning i dessa tider men lite sådder i lagom dos kan vara uppiggande :)
Krya på dig!
Unknown sa…
Samma sak hände mig med en veckas förskjutning. Tre lediga dagar avsatta för trädgårdsarbete ägnades istället för att kurera den egna och äldsta sonens dunderförkylning. Jag kan inte minnas när jag var så här förkyld senast. Men jag pysslade om en himla massa luktärtbebisar i alla fall.
Hoppas du är bra nu
Marta
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sitter på tåget och det är orsaken till att min kommentar blev som den blev. Hoppas du kryat på dig! Måste varit betydligt skönare med frösådder inomhus än en blåsig och kall stund i trädgården.
Unknown sa…
Men jag pysslade om en himla massa luktärtbebisar i alla fall.


หนังตลก
Awesome and interesting article. Great things you've always shared with us. Thanks. Just continue composing this type of post.

Populära inlägg