Blommig fredag - Årets nyhet?

Alltid lika svårt att sortera och välja! Jag har ju redan så många. Många som ligger och väntar. Väntar på att få komma i jorden! Varför ska jag då köpa in nya? Varför kliar det i fingrarna när jag får syn på årets nyheter? Årets skönheter?

Vet inte! Måste vara någon sjukdom som drabbar en trädgårdsnörd som mig i början på varje nytt år! Här kommer några finingar som jag vill försöka få att trivas hos mig i vår trädgård.






Som vanligt önskar jag mer tid! Mer tid att pyssla, fixa och vara men det är som det är och jag tänker göra så mycket jag hinner och fortfarande tycker det är roligt. Trädgård får aldrig någonsin bli ett måste!

Nästa fredag är temat för Blommig Fredag - Kärlek

Kommentarer

Den gula rosenskäran är jag också supersugen på. Många snygga nyheter som jag skulle vilja ha, jag har inte sått på fler år, kanske är det dags snart:)
Skön helg till dig
Kram Maria
Meta sa…
Det där med fröer har jag svårt att hinna med alltid ute i sista miuten SÅ inte blir det mycket av det då.Jag köper färdiga plantor Lättast så. Som du säger det får inte bli ett måste.Nu kör jag ett tag igen efter uppehållet.
Ha en fin helg
Kram Meta
Maribel sa…
Vilken härlig samling av vackra växter. Jag har inte sått på flera år, men förra året lyckades jag med en del, så då får man lust att prova igen.
Det är inte så lätt att hitta plantor av just de sorterna man önskar sig.
Lycka till med sådden.
Trevlig helg!
Marika
Mmmm, röllikan har jag också varit nära att klicka hem, så himla fin! Får se om jag kan hålla mig, har ju redan beställt en hel del fröer...
Kram Elin
heisann.... ha go´hælj ;:OD)
Åh, nu blir jag lockad av den och den. Och den... =o))
Allt gott!
/Katarina
"Frösjukan" är så lätt att drabbas av. Har själv köpt fröer trots att frö lådan är fylld med fröer som ska sås. Undrar vart jag har tänkt att plantera dem.;)
Önskar dig en skön helg :)
Drömgården sa…
Oj, det där gräset såg intressant ut! Jättesnyggt! :)
/Kitty
Brukar mest köra på väl beprövade fröer men nu blir jag sugen på att prova nytt.
Tandpetarsilja låter ju spännande :)
Allt gott! / Birgitta
Inger sa…
Aha, årets nyhet brukar det kallas... min nyhet är precis motsatt din, inga nyheter!
Kram
Härligt med nyheter.
Allt väl hoppas jag.
Trevlig helg
Annika
Veronica sa…
Visst är det märkligt hur mycket frön man kan klicka till sig?
Jag beställde jättemånga fast jag sa förra året att jag ska sluta så....

Att man aldrig lär sig :D

Kram
Oj så många fina godingar!! Tandpetarsiljan och röllekan har jag också kikat på.
Du får skriva om senare om det blev några nya inköp :-)
lavendia sa…
Finingar allihop som jag också kikat på. Lycka till med dem. / Britt
Bra val! den gula Cosmos har jag haft den är verkligen värd att satsa på.
Ha en finfin helg!
Vart också med några fröer igår, liknnade digitalis som dig och de längst upp köpte jag som plantor i fjol, så fina.

Ha det gott, kram Ewa :)
Visst är det roligt att prova nytt! Röllekorna trivdes inte alls här trots att vilda och praktröllikan gillar läget.
Ha det så gott
Anette
Många fina frönyheter, jag har också kollat in några av dom men inte köpt några. Jag försöker hålla mig så länge det går. Ha det fint. Carita
GladiGrönt sa…
Röllikan är en toppenblomna, tålig och fin i buketter, även torkad. Men se upp- den fröar sig vansinnigt! Och tandpetarsiljan älskar jag, den måste jag så i år också/ Monica

Populära inlägg