Äntligen trädgård!

Vilken månad jag har haft! Full fart och jag har inte hunnit göra något i trädgården. Lite frustrerande att gå förbi allt vackert och inte hinna ta tag i vissa saker som liksom skriker till en. Ibland har jag tagit med mig kameran och fotat i förbifarten så bilder har jag tack och lov. Ser fram emot när Blommig fredag kör igång så jag får blogga om allt vacker som har exploderat i rabatterna. 

Idag kom äntligen dagen när inget, nästan, stod på schemat och jag kunde totalt hänge mig åt trädgården. Jag har klippt, rensat och beskurit från morgon till kväll men framför allt har jag njutit av varenda sekund. Vad jag har saknat detta! Jag är fullt medveten om att starta en ny rörelse tar tid och det måste det få göra...det här året. Men aldrig att jag vill vara utan min trädgård och bloggen. 

Kommer ni ihåg den här bilden som jag hade som inspirationsbild till trappen på baksidan?


Så här ser det ut runt trappen nu:


Jag blev helt paff när vi kom hem från Gotland igår. Helt otroligt vilken generös blomning! En annan favorit är allium och Pimpinella major rosea, så fina ihop! 


Äppelrabatten börjar ta form och den ser verkligen lovande ut! I morgon och på tisdag ska jag träffa fler blivande brudpar men några timmar på morgonen och kvällen blir det allt i trädgården.

Kommentarer

Marina sa…
Härligt med trädgårdstid när det är det man vill ha. Ibland är det nog bra att stanna upp och fundera över vad man verkligen vill lägga sin tid på. Vad man vill hinna med och prioritera här i livet. Hoppas du känner dig tillfreds med dina val. Du har en underbar trädgård!

Kramar
Inger sa…
Trädgård är den bästa avkoppling som finns. Jo jag minns trappan...
Kram
Lotta sa…
Så vackert det är med alla blommor vid er trapp!! och visst aär det den bästa avkoppling som finns att vara i trädgården med allt vad det innebär och då gärna ha kameran med som sällskap! Jag lovar dig att jag längtar också efter blommig fredag!
Ha det så bra och NJUT av sommaren.
Kram Lotta
Aquilejans sa…
Underbara bilder, ja det har varit likadant för mig, nu när allting blommar så fint så har man knappt tid att vara i trädgården...
Vackert på trappen!
Ja, och tack för inspirerande bilder =o)
Trädgården ropar förvisso på ett handtag, men vädret lockar till hav, utflykt etc. Vilken lyx att kunna välja!
kram
Katarina
Ruben sa…
Vilken överraskning att det var så frodigt vid trappan!
Tänk, att du inte skrivit om 'Munstead Wood' på hela sommaren! Det tycker jag är konstigt! ;-)

Ha det gott!
/Ruben
Louise sa…
Du har varit saknad av mig men jag förstår att allt får ta sin tid. Fint kring trappan, du får väl hoppa över den för att inte trampa sönder det fina:)

kram louise
Förstår både att du haft fullt upp med fotouppdrag!! Så fantastiska bilder som du tar!!

Ljuvligt i trappen med blommorna som svävar över stegen. Man blir så glad när det blir som man drömt om :-) Å fiiin kombo med alliumen.

Stor kram
Charlotte
Anonym sa…
Hi there! Ι realize this is sort of off-topic hοwever І had
to ɑsk. Doеs building ɑ well-established blog like ʏours require a lot ߋf woгk?
I'm brand neѡ tо operating a blog howеver I Ԁο write іn my journal everyday.

I'd liҟe to start a blog ѕo I can easily share mү personal
experience and thoughtѕ online. Please lеt mе know if yoս havе any kind
of ideas ߋr tips foг brand new aspiring blog owners. Αppreciate it!



Ӎy blog post; code starpass gratuit
Anonym sa…
Vilken fin trappa! Härligt med en vacker sommar att njuta av i trädgården. Ha det fint i sommar!
Louisette sa…
wonderfull macro
Så fantastiskt vackert det har blivit, du har verkligen lyckats. Tycker faktiskt att det är mer lagom än den du hade som inspiration /Anita
maryaustria sa…
So beautiful! The flowers around the stairs ... so amazing! You have a wonderful garden!
Hvilken nydelig blomstrende trapp du har! Den var en flott inspirasjon!
Hilsen Anne-Kristin
Carina sa…
Häftigt att ha fått till trappan på det viset trots att du inte varit hemma...tänk vad naturen gör mycket på egen hand...fantastiskt!
Lotta sa…
Åh, vilken trappa du kommer att få! Nu blev jag sugen på att plantera runt mina små steg.
Kram
Så fint runt trappan och visst påminner det mycket om inspirationsbilden. En månad utan trädgården kan jag inte ens föreställa mig.
Kram
Anette
Underbar trapp. Gillar när det väller över kanterna.
Allt gott
Annika
Hej Hélena !

Så härlig trappa - underbart med växter som klär in - förstår att du njuter !
Önskar dig lycka till med fotograferandet och alla andra projekt !
Ha det så gott !
Kram/Isa
Villrose sa…
Så flott at Campanula'en samarbeider om å pryde trappen!
Gleder meg til Blommig fredag er i gang igjen :-)
Lucas Lamar sa…
I want to appreciate you for the efforts that you have put in writing this blog. More knowledge with simpler words. Being a content writer, I really like the quality of the content. I also have a team of academic writers including subject matter experts that provides the Architecture Homework Help for students looking for the online assignment help.
Bruce sa…
Thank you so much for writing such interesting content. Drafting content may require a lot of dedication. So if you are facing issues while composing your engineering assignment. Do connect with experts and avail of Engineering Assignment Help in addition to submitting the assignment within the deadlines.

Populära inlägg