Älskar alla färger!

Varje morgon på väg till jobbet möts jag av härliga knalliga färger. Så otroligt vackert och jag älskar naturens final innan det är dags för vintervila. Önskar bara att det höll i sig lite längre eftersom det är läckert med alla färger.


Lönnen bakom huset brinner och jag vill samla in alla löv som ligger på marken till en vacker bukett. 


Annars undrar jag lite var mina lökar håller hus. Alla tulpanlökar jag beställde på Chelsea Flower Show... Hittar ingen mejladress till firman i England så imorgon blir det till att ringa ett utrikessamtal. Hm, lätt irriterande!

Kommentarer

Marina sa…
Men så irriterande med de uteblivna lökarna. Hoppas det ordnar upp sig.

Jag kör också förbi underbara vyer, stora och små, varje morgon. Hade det inte varit för att jag har en tid att passa (flex visserligen men ändå...).

Mycket fin höststämning i dina bilder.

Kramar
Hans sa…
Det sägs att underbart är kort, och det gäller i synnerhet höstens glödande färger, sedan löven fallit blir det ju liksom 'ridå' och småtrist.
Hoppas att lökarna från England kommer innan marken fryser hos Er.
Kanske blomsterlök går att plantera väldigt sent på året i England, därav den sena leveransen?

Ha det gott!
Inger sa…
Glödande färger nu, tjusningen är väl att det bara är några dagar vi får njuta.
Kram
AnnaHelena sa…
Oh, så underbara färger!
Ert hus har också jättefina färger, tycker jag. Det gör sig väldigt fint där bland alla höstfärger.

Hmmm...trist med lökarna, men det finns ju gott om tid för plantering ännu. Hoppas de kommer snart.

Kram // AH
Oj, hoppas du får ordning på dina lökar! Så trist!
Så vackert du fångat hösten
Ha det gott vännen
Kram Maria
Mmm, just den här tiden på hösten är min älsklingsperiod. Hoppas verkligen lökarna kommer snart!
Kram Kristina
Berit sa…
Ja det är såå underbart ute nu med alla dessa färger.Både den stora trädgården och den egna bjuder verkligen på en storslagen färgshow.
Ha en underbar dag!!
Höstfärgerna är ju sååå fantastiska! Tänk om de var kvar hela vintern:)
Hoppas du får tag i dina lökar, de vill man ju inte bli snuvad på!
Kram
Katarina
Nora sa…
Ja, nu är det vackert med alla färger ute.
Hoppas det ordnar sig med lökarna!
Kram!
Veronica sa…
Ja, vi älskar alla färger och definitivt de vackra höstfärgerna. På väg till lunchrestaurangen idag såg jag en rosaglödande buske som var så vacker så jag nästan dog... Jag gick fram och såg att den hade små, inte ännu utslagna knoppar i rosa och orange.. Vingad Benved! Ska HA :)

Jag hoppas du inte betalat i förskott ivf för din lökar? Stefan har oxå beställt ifrån Danmark tror jag och de har inte heller kommit....

Kram
Hoppas du fått ett positivt besked nu! Tur att det är tulpaner för de kan man plantera så länge det är frost. Skickar iväg rötter först när de ska börja växa i motsats till de flesta andra lökväxter. Engelsmännen har en förkärlek för leveranser i november-december tyvärr. Håller tummarna! Kram

Populära inlägg