Så trötter i mina fötter!

Är ett uttryck som jag sa för ett par år sen och som står sig fortfarande. Idag hade H överraskningsdag för mig och jag har gått runt hela dan och bara njutit. Vi startade med en fantastisk brunch på Långbro, sen en visit på ABBA museet, ett stopp på Stampen där vi lyssnade på jamjazz och tittade på människor, lite gott vin på 19 glas och till slut en helt otroligt middag på Djuret.

Sen har jag fått en ny idé till trädgården. Jag vet...jag har redan massor av idéer men den här går ganska snabbt att genomföra.Jag vill få struktur på ogräset framför avenboken som ska bildar en berså. 


 Min senaste tanke, för många tankar har jag haft, är daggkåpa och ormbunkar som bildar en struktur och vackert bladverk. För att få lite variation kan jag tänka mig prästkragar i juni och höstanemoner i augusti. Förgätmigej får gärna fortsätta att sprida sig och blomma så skönt så här i slutet på maj.


Jag tror det kan bli riktigt, riktigt snyggt. Och jag hoppas att det kan hålla ogräset stången... åtminstone lite...

Kommentarer

Suss o Kai sa…
Låter bra :) bara att testa och hoppas att de blir som man tänkt Kram Suss
Låter som det blir super bra med det du planerar:). Nu hjälpte du mig att komma på vad den jazzbaren heter......Stampen. För nån vecka sen när vi var i Stockholm försökte jag minnas vad den hette men kom aldrig på det. Så det var ju jätte bra att du skrev om det :)) Mysigt med era överraskningsdagar. Kram
Tror det blir ursnyggt. Och daggkåpan tror jag rår på det mesta. :-)
Ninnis sa…
Blir hur bra som helst...=)

Kram Ninni
Lena sa…
Vilken toppdag ni haft, det känns som detta är ett återkommande tema hos er?!

Daggkåpa, jag tror du vet vad jag tycker om den, så vacker och den fyller ju ut på rekordfart. Det blir nog bra och ganska enkelt, eller hur?

Kramar
Carina sa…
Låter verkligen snyggt....jag läste om pioner och ormbunkar, så det har jag testat i år....är ju fortfarande smått, men blir kul att se nästa år om det är något att fortsätta med....men jag tror absolut att din kombo kommer bli riktigt bra:)
Ha en skön söndag.
Vilken dag! Härligt! Men först läste jag, 19 glas....det hade väl varit lite för lite, eller! Skojar.
Agneta kram
Åhh vilken underbar dag din make har bjudit dig på !!
Överraskningsdag det kanske man skulle införa här hemma ... det låter helt ljuvligt !
Gillar dina idéer ... jag ser bilden framför mig !
ha det så gott !
Kram/Isa
Marina sa…
Härlig dag du hade låter det som :)

Tankar för trädgården kan det finnas många av. De tankar som går snabbt att genomföra är bra tankar. Jag ska flytta en näva men väntar nog till den blommat över. Verkligen en enkel och snabbgjord tanke.

Kram
Nora sa…
Jag har massor av stora, gamla ormbunkar i trädgården och ganska många (inte lika gamla) daggkåpor. Båda är perfekta om man vill ha en fyllig, tät grönska. De tål i princip "allt" vad gäller väderlek, gillas inte av sniglar och andra djur och är dessutom snygga:-) Tror det kommer bli jättefint!
Kram!
Carina sa…
Skönt och bra att ta en paus från trädgården ibland. Tror det blir en bra kombo... ..om inte så lämnar det plats till andra, nya idéer :-)
Laila sa…
Hallå! Har varit begravd i trädgårdsarbete en längre tid, ingen ork till något annat men nu börjar jag få kontroll.
Prio nr 1, ta upp den försummande bloggen!
Ser att du funderar på ormbunkar och daggkåpor. Stod just igår och tittade på ett antal jättedaggkåpsplantor som kommer upp mellan två drivbänkar här men orkade inte ta itu med att gräva bort dem. Vill du ha så är det bara att komma och hämta! En fin och mycket god rabarber kan du också få! Lagom stor att flytta just nu.
Kram
Helena sa…
Praktlysing är också ett tips på något som tar över istället för ogräset. Fast risken är ju förstås att det tar över allt annat också ; )

Populära inlägg