Det där med tajmning!

Har kanske inte alltid varit min grej... Nu har jag åkt på en dunderförkylning lagom till skolavslutning och roadtripp till Skåne. Stackars Anna-Karin som får dras med en snörvlande Hélena. 

I helgen fanns det inte mycket tid till trädgård. Lördagen var en härlig dag full med överraskningar. Jag och H håller dagen varannan gång och vi började med det här när vi träffades för nästan 10 år sen. När F föddes låg det på sparlåga men i höstas satte vi igång igen. Det är så roligt och rekommenderas! Söndagen var det dags att fota studenter. Vi var i trädgården så jag hann njuta av allt det sköna som är juni. H åkte och hämtade mer sten och nu börjar sista delen av muren ta form. 


Här har H bara lagt ut stenarna utan att ha grävt. Ville bara kolla hur många som behövdes och hur det kommer att se ut. Här är vyn från andra hållet.


Tycker det ser bra ut! Ska bli jätteroligt att få allt på plats och sen börja plantera lite fler plantor. Äppelrabatten är som en gräddbakelse och tulpanen Ollioules är helt fantastisk. Den är vacker från början till slut. Så är såg den ut när jag kom hem från London för lite drygt en vecka sen.


Nu har den blivit ljusare och lite mer gammelrosa. Bladen viker sig och den ser ut som en helt annan blomma. Urläcker! Den är hög och rak, en Darwinhybrid som kan återkomma om den trivs. Jag hoppas den trivs hos mig!


Annars är Louise Bougnet på gång med många knoppar. 


Många rosor är sig inte lika i år men Louise gör mig aldrig besviken. 

Kommentarer

Veronica sa…
Superfint med trappan upp till vilstolen...
Dår hoppas jag du kommer tillbringa en del tid under din fantastiska klätterros!
Mina rosor har såklart blivit drabbade av nåt odjur som äter knoppar :( Jag nyper och plockar blad hela tiden och hoppas att det tillslut ger resultat så att rosorna kommer att blomma!
Hoppas du kryar på dig till er roadtripp!

Kram
Lena sa…
Näe, inte förkyld nu!
Så fint det är med trappan där i muren. Det blir helt säkert jättebra.
Är lite nyfiken på om du ska spaljera äppelträden eller om du tänkt om.

Kramar
AnnaHelena sa…
Oj, så fint när bladen på tulpanen viker ner sig!
Verkligen typiskt att bli förkyld just nu! Krya på dig!

kram // AH
Marina sa…
Inte kul med förkylning nu. Jag brukar alltid ta Esberitox så fort jag känner lilla minsta. Det brukar hjälpa.
Hoppas du kommer kunna njuta av SKånetrippen ändå. Vet du om ni kommer i början, mitten eller slutet av lördagen till mig? Jag fixar mat eller fika beroende på när ni kommer.

Kram
Det där blir superfint! Och å, vilken härlig tulpan. Tror du piggar på dig bara du känner doften av rosor i Skåne ... :-)
Berit sa…
Oj så fint det kommer att bli!!
Många av mina rosor är hårt nerklippta i år utom Louise och Theres de har klarat denna vinter bra.
Ha en underbar dag!!
Mysig dag ni har du och H!
Trist att du blivit förkyld, krya på dig.
Det blir så snyggt med muren.
Åh, dina tulpaner, helt underbart!
Kram Maria
samson sa…
kommer att bli så fint med muren
rosa tulpaner så läckert
krya på dej
maggan
Nora sa…
Dina tulpaner är helt underbara! Hoppas du kryar på dig och får en fin tur till Skåne!
Kram!
Anonym sa…
Ajdå, se nu till att proppa i din alla vitaminer som finns! Hoppas det värsta hinner gå över innan ni ska iväg. Ledsen att studsmattan flyttade in precis just nu, men jag är ändå rätt nöjd över att den inte syns mer än den gör... ;) Fin er mur kommer bli, och underbara tulpanbilder! Kram Hanna
Dina tulpaner är helt underbara! Och fint blir det med muren. Hoppas du piggar på dig på resan :)
Anna-Maria sa…
Håller helt med, fröken (eller är det fru?)Louise är trogen! De där tulpanerna ska jag komma ihåg, underbara!
Anonym sa…
Fantastiskt snygga färgkombinationer av tulpaner. Det kommer bli superfint med muren.

Kram Malin
Almbacken sa…
Sååå snyggt med muren och dom där tulpanerna är bara helt ljuvliga.

Krya på dig

Kram, kram
Maria
Jag njuter av dina fina tulpan-bilder! Hoppas du kryar på dig snart!/ Kram Titti
Krya på dig!
Snyggt med stenarna och tulpanen var ju mer än underbar, att det kan bli så vackert. Jag noterar. Min Louise B har kommit ungefär likadant, så nu gäller det!!!
Agneta kram
Mmmm...så vackert! Och vad fint det kommer att bli med muren!!
Trist med förkylning nu,och så ska du ut och resa.
Den muren ser ut att bli så bra.Sen det roliga att få plantera växter.
Kram.
Anita sa…
Vilken urläcker tulpan! Håller tummarna för att den kommer tillbaka nästa år. Har Louise redan knoppar hos dig? Då måste jag nog bege mig ut och kolla om min också har knoppar på gång.

Krya på dig nu och ha det så bra som det bara går med rinnande näsa.

Kram Anita
Anonym sa…
Ja, timingen kanske inte är perfekt. Egentligen skulle man inte vilja lämna egna trädgården förrän i oktober... Men hur kul är det att kika på andras trädgårdar då..?! ;)
Jädrans va snygg hon är Ollioules på sluttampen! Undrar just var jag kan ha henne nästa år..? ;)
Kram!
Vad trist att bli dålig nu! Men så är det alltid.

Vad fin muren blir! Vi håller själva på att planera olika murar på håll och kanter, så det är roligt att se hur andra gör. Hur ahr ni gjort trappan?

Älskar dina tulpaner! Så underbart! Sitter och planerar en ny rabatt, och kanske man skulle våga sig på att prova på tulpaner där? Kanske rådjuren inte vågar gå just där? Vi får se.

Hoppas du kryar på dig snabbt!

Kram Malin
Snygg mur och den lilla trappan är så himla läcker. Kraaam och krya../ Pia
Ulrika sa…
Halloj! Tråkigt att höra att du är dålig. Men gud så snygg tulpanen är...måste ha! Muren med trappan blir superfin!

Kram och ha en underbar tripp!

Populära inlägg