Jag lyckades!

Idag kände jag inte för att göra någonting när F somnat. Jag behövde göra massor men hade inte lust. Lejongapen Lavendel ropade på mig och ville bli omskolade men de fick helt vackert vänta till imorgon. Ni vet ibland känner man sig bara sådär trist.

Förutom Lejongapen vill inte riktigt sådderna komma igång och även Lejongapen gror lite ojämnt. Allt tar för lång tid...tycker jag. När jag gick ner för att släcka extra belysningen tänkte jag:

"Om jag skulle försöka sätta mig och stirra upp Rubeckian Cherry Brandy!"

Och vet ni, helt plötsligt såg jag en liten grön nacke. Jag lyckades!

Klicka på länken så kommer du till källan!
Jag försökte fota den men eftersom den är helt färsk var den för liten för att fastna på bild. Nu känns det lite ljusare och lite lättare. Inte blir det sämre av att jag tittade på väderprognosen... 16 grader på söndag! Underbart!

Kommentarer

Kul! Jag sådde just den sorten i fjor och var helnöjd med blommorna. Mina frön kom sent i jorden så blomningen kom igång väldigt sent på säsongen men det gjorde faktiskt ingenting. Den är en läckerbit!

Kram
Heja dig, det är bra att stirra upp sådderna:)).
Oj, 16° det var inte dåligt. 6° ser det ut som vi får..
Kram Maria
Vilken snygg rudbeckia den kommer lysa fint i rabatten. Vad duktig du är och sår, jag har alldeles för dåligt tålamod för det.
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram Madde
Bra jobbat! Fortsätt stirra! ;-)
Själv ska jag försöka stirra bort snön. =)
Ha det fint! /Caroline
samson sa…
mycket fin rudbekia du sått
konstigt det där med sådder för några sorter som jag sådde kom inte alls och vissa växer som bara den
ha det så bra
maggan
Carina sa…
Oooh, tror du man kan stirra upp lite grann utomhus också? Vore ju för bra! LÄngtar till sol och värme nu, håller med dig om att allt, inklusive våren, tar för lång tid....
Vad snygg den där rudbeckian var! Blev helt klart lockad över den, har bara gula i olika dimensioner och en rosaröd stackare, som inte gillade flytten ut på landet....vet inte om den finns kvar i år:(
Nu ska jag först bli fri från febern, sedan ska jag ut och stirra bort snön och fortsätta stirra i rabatterna!
Ha det bra!/
Carina
M/S Design sa…
Kul att den tittade upp! den är vacker!
Mariana
Grattis! Tankens kraft är mäktig ibland :)

Kram Tamara
blompia sa…
Hej!
Jag har också problem med några sorter i år. Särskilt blomstertobak som grodde som tusan förra året. I år har jag ETT frö som grott från första påsen och FYRA från andra! Todde det var något fel med den första, så jag köpte en ny, men icke. Som tur är jag annat som gått bättre, för man blir ju sååå besviken när det inte blir nåt.
Ha det bra och lycka till!
Pia
Lycka!
Och vad du har att se fram emot!
Agneta kram
Klart den ville komma opp om den ska hinna bli så där snygg!Jag ska genast ut och pröva att stirra opp våra småtagetes! :)
Fia sa…
Det var min favorit förra året. Iår har jag inte sått nästan en endaste sommarblomma, och lika bra är nog det.

Populära inlägg