Vilken underbar dag!

Idag startade vi tidigt jag och F, för att åka till Anna-Karin och hennes trädgård. Resan gick jättebra om man bortser från att jag först åkte till Hillevallsvägen istället för Hilleviksvägen... men om man jämför med den där gången när jag inte bara höll på att hamna i fel land utan på fel kontinent så var det ju ingenting. Men visst var det skönt att se skylten Hillevik och Tusen Trädgårdar när jag klev av bussen. Nu var vi rätt!


Anna-Karins trädgård har jag beundrat sen den dag jag klev in på hennes blogg, Landet Krokus, av en slump. Så vackra rabatter, ritningar och underbara idéer. Förväntningarna var höga, både på trädgården och på personen Anna-Karin.


Och tro mig, jag blev inte besviken! Så hemtamt och ändå så nytt. Jag har ju sett många, många bilder och allt är som bilderna visar fast ännu vackrare. Och Anna-Karin är en otroligt mysig person som jag klickade med direkt. Ibland möter man människor första gången och det känns som en gammal vän. Vi hade kunnat prata hur länge som helst och jag ser fram emot nästa gång vi ses. Har redan tusen frågor, om allt mellan himmel och jord, att fråga henne. Synd att jag inte bor i Gävle!



Jag såg flera växter som jag har funderat kring och nu när jag fick se hur Anna-Karin har planterat sina så fick jag nya idéer och ny inspiration. 


 Älskar svartkålens struktur och form. Så fin med denna blomma, vet inte namnet. Den här skönheten, jag tror det är ett silvrigt majbräken,  har jag spanat på förut och nu har jag bestämt att den ska få planteras i rabatten framför glasverandan. Så vacker och den lyste verkligen upp i skuggan.


Anna-Karin är så duktig på att få rabatterna snygga från olika håll. Se bilderna nedan där gul stäpplilja är fotad från två olika håll. Fotona gör inte trädgården rättvisa. Vet inte vad som hände men jag blev så tagen av alla intryck så kameran fick leva sitt eget liv, glömde helt bort att ta närbilder.


Har du möjligheten att ta dig till Anna-Karins trädgård imorgon så gör det. Den är värd varenda minut i resväg från Stockholm till Gävle och tillbaks igen.


Vi hade en underbar dag och jag vet att vi kommer att träffas igen för att prata mer, både om livet och om trädgård. Tack Anna-Karin, för ett härligt besök!

Kommentarer

Åh vad härligt det låter! Vad fantastiskt det är med nya möten :). Det där silvriga majbräkenet fångade min uppmärksamhet...jättevackert. Upp på min önskelista! Ha det gott! Kram Marie
Nora sa…
Vilken toppendag ni verkar ha haft! Nu skall jag titta in på Anna-Karins blogg också, för dina bilder gör mig nyfiken på att se mer:-)
Kram Nora
Marina sa…
Så härligt det låter! Ja, inte att ni åkte fel då kanske men för övrigt.

Att träffa trevliga enkla människor är alltid lika berikande. Alla är ju inte helt enkla att ha med att göra så när det funkar direkt är man glad. Det finns många bloggare jag skulle vilja möta.
Idag har jag småfixat en del i rabatterna och det där med att ha fint från olika håll har funnits i mina tankar då och då.

Kramar till dig!
samson sa…
Fina bilder du visar så nu blev jag åxå nyfiken på hennes blogg
ha det så gott
maggan
Inger sa…
Bra gjort att åka så långt för bara en enda trädgård, men det var ju inte vilken trädgård som helst.
Kram
Vilken dag och vad härligt när man klickar med människor på det där viset. När de visar sig vara precis så där härliga som man tror. Och vilken fantastiskt fin trädgård. Jag förstår att det var en resa väl värd att ta. :)

Ha en fortsatt fin helg! :)

Kram Lotta
Ja, hennes trädgård är verkligen fin. Jag gillar den jätte mycket.

Kram
Det hörs verkligen att du trivdes i AnnaKarins fina trädgård och med hennes sällskap. Så roligt!! ! Jag är en trogen läsare av hennes blogg.
Synd att det är så långt till Gävle:)).
Ha det gott.
Kram Maria
Anonym sa…
Åh, så kul ni måste ha haft! Önskar jag hade kunnat vara med. :) Tack för att du tänker på mig imorgon, det känns bra! Kram Hanna
AnnaHelena sa…
Men vad mysigt!
Och vet du vad jag tror?
Jag tror att trädgårdsmänniskor är av ett alldeles särskilt trevligt släkte! Eller hur!?

Kramar // AH
AnnCharlotte sa…
Det där med bloggandet gör ju att man känner varandra en hel del....redan, förutom själva trädgårdsintresset.
Så kul att träffas och vilken fin trädgård AnnaKarin har.
Ha det bra :)
Merja sa…
Härligt med trädgårdsbesök!! Fina ormbunkar.
Ha en fin dag!
Helena sa…
Vilken fin bild på er alla :-) Det är trots allt lite kul att få ansikten på sina bloggvänner!
Nån gång kommer jag titta förbi Landet Krokus det är jag säker på :-)
KRAM från mig!

Populära inlägg