Säsongens hit!

Ibland blir det bara så bra! Som när daggkåpa, iris och näva blandar sig med varandra. Irisen har inte blommat i år men bladen tillsammans är så vackra... till och med i regn.


Annars har sommarens hit varit rosen Munstead Wood tillsammans med blodormroten. Nu kommer fler blommor och jag är helt förälskad i kombon. De blandar sig så vackert, som en målning.



Imorgon ska jag och F åka till Gävle och besöka Anna-Karins, med bloggen Landet krokus, trädgård. 


Jag har följt hennes blogg ett bra tag och fått så mycket inspiration från hennes trädgård. Ska bli galet roligt att se den i verkligheten. Imorgon misstänker jag att det blir en hel del bilder därifrån.


Kommentarer

Så kul att få besöka Anna-Karins fina trädgård. En klar favorit här bland bloggträdgårdarna.
Ha en underbar dag och du - glöm inte kameran ;-)
Kram Åsa
Nora sa…
Vilken härlig kombo! Alltid roligt att besöka andras trädgårdar, njut av utflykten imorgon!
Kram Nora
Det är en såå fin kombo du har där!!
Vad roligt att besöka Anna-Karins trädgård!
Ha en mysig dag i morgon.
Kram Maria
Ruben sa…
'Munstead Wood' tillsammans med blodormrot är jättefint! Rosen har jag, men inte ormroten.

Ha det gott!
/Ruben
Vilka fina bilder, som alltid. Önskar jag hade mer tid att fixa med bilder, redigera mm.
Landet krokus är en fantastisk blogg. Vad roligt att se hennes trädgård live, det ger så mycket att se andras trädgårar tycker jag.

Ha det bra så ses vi.

Hälsningar
Nina
Moa sa…
Ja ibland blir det bara så bra! Håller med dig där och jag blev väldigt förälskad i din blodormrot.. har jag aldrig sett förut, jag har blodtopp antar att det är någon släkting.. ser lik ut i färgen i alla fall. Ha det gott/moa
Jätte fint med olika gröna nyanser. Det behöver inte alltid vara en massa blommor för att det ska vara vackert, gröna blad är minst lika fint. Hoppas ni får trevligt i morgon i Anna-Karins fina trädgård! kram Therese
Solstrimmor sa…
Renässanskänsla i bilderna, så vackert! Ha en fin dag hos bloggvännen!

Kram Eva-Mari
Dom bilderna ser jag fram emot.Växter vet vad som blir fint.Och ibland så blandar de sig precis som det ska vara.MVH
Inger sa…
Precis som en målning, ja!
Ha en bra dag och hälsa Anna-Karin!
Kram
Ja, verkligen. Vilken toppenkombo med rosen och blodormroten. Man blir så glad när det blir 'rätt' :-))) Den gröna kombon var riktigt snygg den också. Det blir så fint när olika bladformer blandar sig lite hipp som happ.

Oh, så kul att besöka Anna-Karins trädgård!!!!

Kram
Charlotte
Hej igen! Tänkte bara göra lite reklam för min spontana fotoutmaning med vardagsmönster. Kanske kan vara något? Läs mer på min blogg.
Kram
hej finaste du! ojoj vilka bilder! munstead och ormroten var verkligen ett par med äktenskapstycke! snyggt!

sååå fantastiskt roligt det var att du kom!!! kändes som om vi kännt varandra i evigheter. ;) hade gärna suttit och pratat mycket längre med bara dig. :) men jag kommer som sagt gärna och hälsar på dig nästa gång.

massa varma kramar!
Marina sa…
Spännande med besök hos bloggare. Jag hade tänkt åka på Tusen trädgårdar i morgon men det blir nog inte så. Familjen prioriteras. Kanske jag besöker en trädgård som bara ligger ett par km bort.

Kram
samson sa…
så snyggt
ha en bra dag i morron
maggan
Anonym sa…
Hej! Jag har just börjat följa din blogg och är så glad över att ha hittat den. Jag googlade på rosor tror jag och kom hit. Jag tycker verkligen om din tanke med regnbågsrabatten! Jag undrar om du har lagt upp någon bild på helheten i blom, det skulle jag gärna vilja se. Detaljerna, kombinationerna och närbilderna är fantastiska och då blir jag så nyfiken på helhetsintrycket!

Vidare gillar jag din rundade avenbokhäck, jag letar och letar efter platser på vår tomt för en sådan men hittar inte riktigt läget... Ska bli spännande och se hur din utvecklas.

Tack för att du delar med dig av din trädgård!

Mvh

Marie Wadstedt

Populära inlägg