En timme här...

...och en timme där! När jobbet kör igång igen så använder jag mig av samma taktik som i våras. Man hinner mycket på en timme här och där. Det märkliga är att jag hinner mer än när jag är ledig.


Kan det vara så att när man är strukturerad så hinner man mer?  Surprise! 


Idag när vi kom hem så beundrade jag H´s stenläggning. Vissa stenar ska höjas och det ska fyllas på med jord i skarvarna. Sen funderar vi på att så foggräs. Någon som testat? Jag hade gärna haft timjan eller liknande men det är norrläge så jag tror inte det funkar så bra. Ju mer jag spanar på Tiny Tim så tycker jag att han blir för liten även som fullvuxen.


 På baksidan blommar luktärtorna för fullt. Hela ställningen är fylld.



Så otroligt vackert! Det är första gången jag sådde luktärtor och jag trodde aldrig att jag skulle lyckas så bra. Härligt när det blir bättre än vad man förväntat.


Trädgården är vildvuxen och en timme idag gjorde att jag kunde slita bort alla vildhallon som var på väg att invadera från grannen. Det är inte klokt vad det växer igen på en säsong. 

Kommentarer

Marina sa…
Så fina dina luktärter är. Underbara doft!

Du är bra på att vara effektiv du. Jag var helt slut idag när jag kom hem efter min första dag. Hoppas det blir bättre.

Kram
Stenläggningen blir så himla snygg. Vilket pusslande det är. Och luktärtorna. Jag bara njuter och sniffar på deras underbara doft om och om igen.
Kram Åsa
Lena sa…
Så underbara färger dina luktärter har!
Jag sådde vita och en påse med blandade färger, de går uteslutande i lila toner.

Härlig energi du har, tror jag behöver ta lite av dej!

Kramar
Vad snyggt det blir med stenarna! Åh ljuvliga luktärter, ingen sommar utan dem:-)

Ha det fint//Laila
Så snyggt det blir med stenarna .. oj vad flitiga ni är !! Vilken härlig plats ni får där ... och timjan mellan stenarna skulle ju vara kalas eller något annat om det är för skuggigt läge !
Jättevackra luktärtor ... så där höga är inte mina !

Ha det så gott !
Kram/Isa
samson sa…
Snygg stenläggning
härlig båge du har till luktärtorna
ha det så bra
maggan
Den där luktärten är superfin! Jag har misslyckats totalt med mina i år. De bara kryper längs marken där de blommar. Och de andra satte jag dumt nog bland sockerärtorna, som tog över allt. Bra lärdom till nästa år. De behöver ensamhet och mer plast! Stenläggningen ser väldigt proffsig ut. Det blir nog snyggt med gräs!
DEt blev jätte fint med stenarna! Så snygg färg det var på dem. Åh vilka vackra luktärtor de ser verkligen stora och fina ut! Kram Therese
Helena sa…
Krypkotula säger jag dårrå el.trampnarv...vi som just nu kämpar med gräset o annat ogräs bland markteglet kring vårt växthus skulle inte så foggräs.Men det är jag det ;-)
KRAM från mig!
Fina färger du har på dina Luktärtor.MVH
M/S Design sa…
Riktigt fina Luktärtor!!
Det ser ut som om det var ett riktigt tungt jobb att få dom där stenarna på plats, dom är tjocka!
Fint blir det!
Mariana
Ser jätte-snyggt ut med stenarna! Jag har testat Gråtimjan mellan mina ölandstenar, fast det är norrläge och skuggigt och fuktigt så växer den så det knakar, har tom blommat rikligt.
Man kan ju alltid testa,ibland blir man förvånad./Titti
Ruben sa…
Fin stenläggning, och vilken fantastisk luktärtsbåge!!

Ha det gott!
/Ruben
Törnrosa sa…
Måste vara hur häftigt som helst att gå där under luktärtorna och bara njuta av deras doft.
Stenläggningen blev verkligen fin. Och så praktiskt när det är lertider.
Ha det bra.
Hej från Törnrosa
Så snyggt det blir!! Och luktärtsportalen är ju bara fööör underbar! Har läst i kapp alla fina inlägg jag har missat när vi har varit borta. Och så glad jag blir att du fick sån inspiration här hos oss! :) *Smickrad* Tror att det kommer att bli alldeles toppen med din planerade plantering. Googlade lite snabbt och hittade den här tråden. http://forum.odla.nu/lofiversion/index.php/t19713.html
Det där med garvsyra verkar inte vara något jätteproblem. :) Längtar tills jag får komma och se dina projekt ta form i verkligheten!
Kramar i massor!
AnnaHelena sa…
Å, nu blir jag avundsjuk på dina luktärtor! För luktärtor måste man ju ha, i överflöd, men mina är så klena, så klena i år...:(
Det där med frösådder är alltid lite spännande och något av ett lotteri. Ibland blir det öevr förväntningar och ibland blir man besviken. Härligt att det bara är att göra ett nytt försök nästa år!

Vi har skifferplattor lagda i ett oregelbundet mönster, och skulle också gärna ha något i skarvarna. Men nu efter andra sommaren har det börjat växa mossa på egen hand där och det blir vi bara glada för!

Ha det bra och Kram // AH
Även jag hoppas på att luktärtor i år. Jag sådde även förra våren men jag kan säga att det fanns inte mycket kvar när jag kom hem från BB. Men skam den som ger sig. I år hoppas jag på härliga luktärtor.

Populära inlägg