Äntligen!

Så har min daglilja slagit ut. Som jag har väntat. Jag köpte dagliljan "Hemerocillis White Temptation" för nästan ett år sen och jag trodde faktiskt att den inte skulle orka komma den här sommaren. Men så imorse när jag gick till jobbet så fick jag syn på den otroligt vackra blomman. Den heter White Temptation men jag upplever den som ljust gul.


Rosorna fortsätter att blomma om än med färre blommor. Crown Princess Magret har varit lite försiktig i år men nu kommer det fler knoppar.


Jag älskar min nya röda klöver och det gör sniglarna också...varje morgon klipper jag ett gäng som mumsar på plantorna. 

Jag har visat bilder förut och jag gör det igen. Munstead Wood och blodormrot. Vilka färger, de är så snygga och jag blir lika glad varje gång jag ser dom.



Abraham Darby har sträckt sig över staketet och har många ljuvliga knoppar. Om det bara kunde sluta regna. En del rosor får så tråkiga kronblad när regnet öser ner varje dag.



En kall vår och sval sommar med regn har gjort att vissa växter inte riktigt har utvecklats som jag hade hoppats men det kommer en ny vår och en ny sommar.

Kommentarer

Lena sa…
Trots en kall vår och sval, regnig sommar har du ändå mycket vackert i din trädgård.
Hur ska det då inte se ut efter en perfekt vår och sommar???

Kramar
Anonym sa…
Nu har jag läst ikapp hos dig! Dagis- och jobbstart och alla rutiner som ska igång igen har gjort att jag sackat efter lite med bloggandet och kommenterandet. Vilken ljuvlig dahlia du visade häromdagen! Och er stenläggning är så fin, så fin. H är superduktig, hälsa honom det!

Luktärterna är så ljuvliga just nu så att det är inte klokt. Jag plockar och plockar och det doftar och doftar. Och de räcker till alla som vill ha, var just över till grannen som blev så glad över sin bukett.

Här är det torrt, torrt, torrt.... Stor kram från Hanna
Ruben sa…
Det blir pilört till min 'Munstead', den saken är klar!!

Ha det gott!
/Ruben
Malin sa…
Vilka fina bilder du bjuder på idag med...
Första gången jag hade en vit ros som blivit regnskadad (rosa fläckar) tyckte jag det var såååå vackert och fantastiskt. Jag hämtade en roskunnig granne som förklarade läget. Men det var vackert i alla fall...
Kram Malin
Veronica sa…
Vissa växtkombinationer, som den med blodormroten, kan man verkligen gå igång på... Jag har just nu en med kransveronica tillsammans med jätteverbena....
Just nu när jag skriver detta så ÖSER regnet ner som vanligt minst ett par gånger varje dag... tom. så mycket att parabolen slutade funka och jag som just kollade på Trädgårdsonsdag :(

Näe. Nu önskar vi allihop en fantastisk Brittsommar!

Kram
Marina sa…
Öser regnet ner hos er? Skicka hit en skur eller två om du vill. Här är så torrt att väletablerade perenner hänger, buskar hänger...Idag kom ett par kortare skurar men de gjorde vare sig till eller från.

Kram
AnnCharlotte sa…
Blodormroten ser spännande ut...och så snyggt tillsammans med rosen.
Ha det bra :)
Vad fin din daglilja är! Din underbara kombo med ormroten och Abraham Darby kan man se hur många gånger som helst.
Det är inte som det brukar i år:)). Allt är senare tycker jag. Jag har några rosor som inte blommat ännu. Men jag tycker också att trädgården kom igång fint när det var varmt förra veckan, men hoppas inte allt stannar av nu i regnet.
Sitter som en hösäck i soffan, såhär jobbigt kan jag inte minnas att det varit förut att börja jobba!
Ha det gott.
Kram Maria
Så fint du har!

Jag gillar oxå din röda kombo!

Ha det fint, Marie
M/S Design sa…
Himla snygg röd växt kombination med rosen och ormroten!!något att härma...
Ha de bra
Mariana
Ljuvliga bilder och härliga färger !!
Rosen och ormroten .. vilken kombination ... superläcker !!
Ha det så gott !
Kram/Isa
Som sagt den som väntar på något gott... den var ju underbar.
Har alldeles för lite dagliljor men men det kommer nya trädgårdsår.
Kram
Annika
Ulrika sa…
Mycket snyggt hos dig, den där rosen med blodormroten...och stenläöggningen suck!Jag tror inte det finns några helt vita dagliljor än så din stämmer nog

Kram
Ljuvlig blomning! Hur är det - har du både 'Abraham Darby' Och 'Leander'? Har bara plats för en och kan inte riktigt bestämma mig vilken jag ska välja. Det jag läser talar för 'Leander' men jag tycker nog att herr Darby är lite snyggare. :) Min 'C P Margareta' har inte heller vuxit så där svinlande som jag trodde. Kanske har hon haft det för torrt om fötterna... Min 'Munstead' och ormroten är bara för fantastisk!!! :) Kramar!

Populära inlägg