November

Har ni tänkt på hur märkligt det kan vara ibland. Så motsägelsefyllt! Så både och! Som november... Så fyllt av färg men samtidigt så grått.


Idag har det varit grått ute men i rabatterna finns ringblommorna. Uppkäftigt, skrikigt och starkt!


Såg att några har hakat på mood board och det fick mig att tänka på den här bilden och mina känslor just nu. Några elever gjorde den när vi hade samarbetsövningar och de skulle hitta saker i naturen och skapa en tavla. Så enkelt och så vackert! Så fyllt av kontraster! Färg och kärlek mot grå asfalt.... Ungefär som november!

Kommentarer

Ja, de är som små glada solar! Fantastiskt att ha så mycket blommigt i november
Kramar!
AnnaHelena sa…
Så fint hjärta! En bild att bli glad av! Och så fina kransar i ditt förra inlägg! (Gillar dörrarna också...) Jag har längtat efter att få pyssla lite länge nu, men har inte fått till tiden. Eller rättare sagt: Får inte till någon LJUS tid hemma...(Det hinner alltid bli mörkt innan jag har tid.) Men NU är jag snart ledig ett par dagar och då ska jag också försöka få till några kransar. Ha det bra och kram på dig!

// AH
Anonym sa…
Såååå fint! :) Kram Hanna
Louise sa…
Fina bilder båda två! Orange är nog enda färgen jag inte direkt har i mina rabatter. Jag har någon ros som drar åt det hållet iofs. Jag kanske får tänka om, ringblomman på översta bilden frestar mig!

kram louise
Margot sa…
Härliga bilder! Så fint hjärta eleverna gjort!
Ha en fin dag!
Kram Margot
Marina sa…
Så jättefint det där hjärtat!

Just nu är dottern och jag påväg till skogen för att försöka ta en del foto på henne. Det är på ett sätt grått ute men ändå ser jag ju alla fina färger på löven så vi provar att åka. Får väl se hur det blir.

Kram!
AnnCharlotte sa…
Vilket fint hjärta.
Visst är det underligt. Det känns inte som november ännu, men det är väl bara att tacka och ta emot.
Ha det bra :)
Härligt fint hjärta och tänk vad det blir när man låter skaparlusten få härja fritt. :)

November brukar inte vara en av mina favoritmånader eftersom det är då mörkret slår till och vädret brukar vara si sådär med mycket grått och dis här nere i söder. Men i år har vi en november som vi inte har upplevt på många år. Det är inte ofta vi har 15 grader varmt i november och rosor som blommar för fullti rabatterna. Lite galet. Men riktigt härligt också. ;)

Sköt om dig och ha en fortsatt fin vecka!

Kram Lotta

Populära inlägg