Redan onsdag!

Det är inte klokt vad tiden rusar iväg...redan onsdag! Ikväll hade vi vårt andra föräldramöte och imorgon vårt tredje. Jag har ett pass på lite drygt en timme där jag pratar om LGR 11, skolans nya läroplan, och kommunens nya lärplattform som ännu inte är igång... Det har gått bra, absolut, men jisses vad trött jag är på kvällarna. Det är en viss anspänning att stå framför föräldrar och försöka hålla en nivå som inte är för ytlig men inte för djup. Trädgården hinner jag knappt se! Men i eftermiddags när jag hämtade F så gick jag förbi vår lokala blomsterbutik och köpte två nya krukväxter med två urnor i rost. Kameran är kvar på jobbet så ni får mobilbildscollage, inte bästa kvalitén.


Innan var det för sorgligt med två olika krukor och halvdöda plantor. Har inte en aning vad växten heter. Ska ta lite bättre bilder imorgon. Blev riktigt snyggt, tycker jag! På fredag åker vi till Gotland för att se hur husbygget går. Spännande!

Kommentarer

Det är alltid lika roligt med nya krukväxter. Dina ser jättefina ut.
Skönt att det går bra på jobbet.
Kram Maria
Marina sa…
Ja, ibland behöver man fylla på nytt i krukorna också.

Kan absolut känna den trötthet som kommer av att prata för folk då man är mån om att lägga det på rätt nivå och nå fram. Snart helg!

Kram!
Lena sa…
Vad skönt att jag kan hjälpa dej när du hjälper mej! Tack för Växttipsen!

Växten heter Corokia och jag har sett den hos flera bloggvänner. Den är riktigt fin, måste nog skaffa en jag också!

Kramar
AnnaHelena sa…
Vilka jättefina urnor!!!
Precis såna skulle jag också vilja ha! Snygga växter också. Kul med lite nytt! Och så fin dubbeldörr du har!

Kram // AH
Tack för gullig kommentar hos mig! Ang TeaClipper så älskar jag den rosen!! Men den är ny för i år, köpt som krukodlad innan sommaren. Så jag vet inte hur den klarar vinter ännu. Doftar underbart.
Kram

Populära inlägg