Nostalgitripp!

Min nostalgifeeling fortsätter! Det brukar hända när jag bläddrar genom bilder för att påminna mig om hur mycket vi faktiskt har gjort under de sex år sen vi byggde huset. Första året var allt fokus på huset. Vi byggde, målade och fixade. Andra sommaren, för fem år sen, byggde vi första delen av verandan och jag kunde inte hålla mig utan var tvungen att börja med en rabatt.
 Den sommaren var det hett och jorden var stenhård. Massor av maskiner hade packat lerjorden och solen hade förvandlat den till cement. Att sätta igång och gräva var ett galet projekt, rosgroparna skulle bli 60-70 cm djupa, men envis som jag är gav jag mig inte.
Nu, fem år senare, börjar rabatterna likna mina drömmar. Klätterrosorna har fått kämpa med rådjur och sorkar, tre år har de fått börja om från början. Men i år ska jag skydda stammarna med nät, så förhoppningsvis kommer de att blomma makalöst nästa år.

Kommentarer

Anonym sa…
Så kul att kunna se tillbaka och verkligen komma ihåg allt jobb ni lagt ner! Det ser svettigt ut!

Och jag ler igenkännande. Vi har nån bild från första tiden här när allt var kaos, och mitt i all bråte ser man mina krukor med höstblommor och pumpor stå upp-pallade i röran. Jag hade längtat så länge så det gick bara inte att låta bli. Antagligen är alla vi trädgårdstokar likadana!

Ha en fin söndag! Kram Hanna
Så kul att se före/efterbilder av ert bygge och trädgård. Tänk så mycket som händer på 5 år. Man glömmer så lätt bort hur allt såg ut tidigare. Bra då att kunna gå tillbaka och kika på gamla bilder. Jag tycker att bloggandet är en bra dokumentationshjälp. Då finns ju allt samlat på ett ställe.

Ha en härlig söndag

Åsa
AnnaHelena sa…
Vilken fantastisk utveckling!
Tråkigt med rådjur. Vi brukar ha stora problem med dem, men konstigt nog har vi inte haft några besök i år. På våren brukar jag dock ta det säkra för det osäkra och stängsla in tulpaner och annat med hönsnät. Ser lite trist ut då en period, men hellre det än att allt som man längtat efter ska bli uppätet...

Kram // AH
Marina sa…
Kul att se tillbaka med hjälp av bilder. Det händer så mycket mer än man tror.

Fint hos er!
Kram!
Det syns verkligen att allt slit har gett utdelning. Det är verkligen fint nu. Det där med tålamod är knepigt.

Kram, Karin
Anonym sa…
Hej! Det går så bra att låna bilder! Ja, visst är drakmyntan fin? Hoppas nu den ska trivas hos mig... Kram Hanna
Louise sa…
Vad fint det har blivit! Det är kul att ha "förebilder" för att förstå allt man har gjort i sin trädgård.

kram louise
Så fin rabatten har blivit! Kul att se före och efter. Gillar färgerna jättemycket.
Solhattarna är verkligen fina nu, jag skulle vilja ha många fler hos mig:).
Vad spännande det låter med att åka till USA och tävla med din kör!!
Kram Maria

Populära inlägg