När man ligger i markläge...

och tittar upp i himlen så får man en annan syn på livet och det som finns precis framför en hela dagarna. Allt ser så bekant ut men ändå så annorlunda. Man hittar saker man lagt ut som man helt hade glömt bort att man hade.


 Plötsligt ser man detaljer som man inte har tänkt på förut. Som hur det kan komma sig att lammöronen helt plötsligt, efter fem år, har bestämt sig för att blomma trots att det är en sort som inte ska blomma. Eller att nässelfjärilens sista färgsnutt på vingen matchar min senaste trädgårdsstol.



Eller som hur fantastiskt vacker Kung Magnus är, som nykläckt till fullmogen stolhet.
Så mitt bästa tips till alla er som tycker att världen snurrar för fort ibland eller när man, som jag, blir väldigt trött på inskränkta människor... Lägg dig ner i gräset och spana på världen i markläge. Världen känns lite lättare och vackrare! På måndag börjar jag jobba! Nu, Växthusdrömmar på kanal 2.

Kommentarer

Marina sa…
Trädgården är bra när man är trött, irriterad eller annat negativt.

Fina bilder!
Kram!
Anonym sa…
Härligt inlägg! Vad vore man utan sin trädgård? Kram Hanna
Det borde jag göra i morgon.... Hoppas det inte regnar :-))) Tack snälla för dina gulliga tröstande ord. Det är sorgligt, verkligen. Men nu vill jag bara städa undan och gå vidare. Ligga i gräset och spana lite kanske :-))

Kram
Charlotte
AnnaHelena sa…
Så är det. Det är alltid nyttigt att byta perspektiv för ett ögonblick. Och visst borde man se till att ha fler såna stunder...?
Kram på dig!

// AH
Ligga och glo är en undervärderad sysselsättning!Folk tror man är overksam, men alls inte.
Louise sa…
Bra tips att bara spana uppåt, ska prova det när det inte ösregnar som just nu! angående mina björnbär är jag dålig på krukstorlekar, skulle tippa att den kan vara på 20 liter, cirka 20-25 sm hög och lika stor i diameter. Det gäller bara att komma i håg att vattna. Har min mot en södervägg så det torkar snabbt. Tittade på dina rosförslag och kan tyvärr inte vara så behjälplig. Har en del ganska klargula rosor och andra som går mot rosa toner men inte direkt mot aprikos. Alla ser så fina ut på bilder men det kan ju vara bra att googla en del fakta vad andra tycker om dem. Det har du säkert redan gjort... Fina bilder har du alltid i alla fall!

kram louise

Populära inlägg