En ny leksak!

I flera månader har jag läst bloggar och sett så fina collage som flera har i sina bloggar. Jag har undrat och funderat hur ni fått till det. Jag tycker att collagebilder kan fånga en stämning som inte kommer fram när man laddar upp enskilda bilder.  En av de bloggar där jag verkligen har beundrat bilderna, och texterna förstås, är Isas http://isastradgard.blogspot.com/ Jag frågade henne hur hon gör och fick svaret: "Mina collage gör jag i Picasa ... ett underbart verktyg som är gratis att ladda hem och beroendeframkallande att använda!" Så nu har jag suttit och lekt och skapat mitt första collage.


Jag kan utan tvekan hålla med om att det är beroende framkallande och roligt. Vansinnigt roligt! Jag har inte lärt mig alla tricks än och jag blir lite frustrerad när jag förstår att det måste gå att få till som jag vill. Men, lite mer tid med datorn så ska jag nog få till det. Tack Isa för att du tog dig tid och berättade hur du gjorde. Och ni som inte har läst Isas blogg förut, gör det. Den är så mysig!

Kommentarer

Håller med dig att bildcollage kan ge en extra dimension. Jag har inte gett mig in på att lära mig detta ännu men snart så....

Fint premiärcollage du gjort :-)

Hälsar Åsa
Anonym sa…
Åh så fint! Vill genast testa! Kram Hanna
Jättefint collage. Å superläckra bilder. Har inte kommit till collage-steget ännu hihi..... Men håller med dig om att de är läckra!!!

Ser att vi bor i liknande hus :-)))) Skulle också vilja ha en sån där veranda på kanten och inglasat....

Ja, usch och fy angående buxbomen. Är så säker man kan vara, men väntar på testet.....

Kram
Charlotte
Margot sa…
Jättefint premiärcollage! Klart du får låna bilden på liljan, den är verkligen otroligt vacker:)
Kram
Margot
Marina sa…
FInt är det men jag tar mig sällan tid.
ANvänder picasa för att redigera sådär lite enkelt med ljus och kanske beskära och jag gör även collaget till headern i Picasa. Kanske i höst tar jag mig mer tid???

Kram!
Unknown sa…
Picasa äger! Lätt som en plätt och det blir som du säger att ta bilderna ytterligare ett steg längre.
Ditt första kollage är så himla fint:)
Sommarkram!
Så snällt av dig att länka till min blogg ... jag blir riktigt rörd av allt beröm och varm i hjärtat !

Ditt första collage är jättefint med dina vackra bilder !! Håller med om att collagebilderna fångar en stämning som inte kommer fram på samma sätt annars .. bilderna förstärker varandra och tillsammans förmedlar dom en känsla som når fram.

Ha det så gott och lycka till med alla kommande collage !
Kram/Isa
Vilket fint kollage du gjort! Jag blir också sugen på att pröva. Fin blogg du har, hittade den precis.
Maria
Elin sa…
Jasså det är så det går till! Vill pröva jag också, var kan man ladda ner det?
Jättefina collage du har gjort!

Populära inlägg