Blir inte alltid som man har tänkt sig!

Idag efter det att F somnat gick jag ut för att gräva vidare. I lördags hann jag med ganska mycket i den gula delen av rabatten och tänkte att nu, nu skulle jag hinna klart. Eftersom jag vill dokumentera det jag gjort hittills och insåg att jag glömt kameran på jobbet så tog jag mobilen. 


I lördags flyttade jag lammöron från den närmsta rabatten och planterade i den vita, den längst bort. Jag flyttade fram lejonsvansarna, planterade Stockholm, alunrot Tiramisu, solhatten Miranque och solhatten Alba framför The Pilgrim. Jag hade en tanke på att sätta Miranque och alunroten i verandarabatten men när jag breddade så passade de in i miljön. Måste nog köpa några fler eftersom de passade riktigt bra på förra stället också.

När det var dags att sätta igång med grävande öppnade sig himlen och det fullkomligt vräkte ner. Det är inte alltid det blir som man har tänkt sig men någonstans brukar det bli till det bättre.

Kommentarer

Anonym sa…
Så fin din rabatt blir, gillar idén med en regnbågsrabatt! Se det positiva, du slapp vattna i alla fall! ;) Kram Hanna, redan totalt fast i Pinterest
Marina sa…
Det blir riktigt bra det där tycker jag. Trist med regnet mitt i "din planering" men så blir det ibland.

Kram!
Regn mitt i arbetet.Tja, man slipper ju underhållsvattna och en ny plantering kan ju också behöva en rotblöta.Och så hinner grävarmusklerna vila sig lite:)
Det är ett himla regnande! Man blir så trött på det! Rabatten ser jättefin ut. Fina växtval du gjort.
Kram Maria
AnnCharlotte sa…
Regn och nyplantering....det kan ju knappast bli en bättre start....
Jag blev väldigt förtjust i din nya solhatt...den ska jag hålla utkik efter :)
Ha det bra .
AnnaHelena sa…
Oj, vad du möblerar om där! Roligt att gå och fundera och flytta runt tills det blir bra. Den vita solhatten är jättefin!
Regn, regn...ja, det kommer ju minst en skur om dagen nu. Längtar efter lite torrare luft, faktiskt!

Kram // AH
Anna sa…
Hej! Har precis byggt nytt hus och ska påbörja vår trädgård inom kort. Jag är sugen på det kastanjestaketet du ser ut att ha som avgränsare till vår ena granne, och låta lite växter växa i det. Är du nöjd med det? Kan du tänka dig att fota lite fler bilder på det? Du har en helt underbar trädgård och huset som skymtar i bakgrunden ser också ut att vara helt i min stil!
Louise sa…
Hos mig blir det sällan som jag tänkt mig..., inte till att börja med i alla fall... Ja regn behöver vi knappast mer. Har precis grävt upp en massa grästuvor som ligger på släpet och väntar på att bli avlastade på annan plats. Nu kom regnet igen vilket gör att de antagligen väger betydligt mer nu, grr...

lycka till med rabattplanerna, fint blir det säkert!

kram louise

Populära inlägg