Snö i juli!

För tre år sen köpte jag och mamma varsin Summer snow. Min planterade jag bredvid lönnen i lerjord. Mamma planterade sin på bakgården vid planket. Min når knappt till knäna. Mammas väller över alla kanter.


Jag inser att jag måste plantera om den jag har hemma. Mamma har verkligen ett snöfall i juli. Fantastiskt!Annars hade jag en mysig morgonpromenad klockan sex imorse. F vaknade vid fyra och två timmar senare var det dags att somna om... för honom! Promenaden bjöd på många härliga trädgårdstittar. En växt som fångade mitt intresse och som hamnar på vill-ha-listan-till-sandtomten är bolltistel.


Hur läcker som helst! Det kändes som den svävade över alla andra växter i rabatten. Som om blomman hade en aura runt sig.

Kommentarer

Anonym sa…
Som den blommar, denna härliga klematis. Och jag håller med dig om bolltisteln, visst är den magisk! Bollar som svävar och så den där ljuvliga blå färgen. Det är verkligen en underbar tid i trädgården nu! Kram Hanna
Anonym sa…
Blev inspirerad, och har också lagt upp en ny bolltistel-bild i mitt senaste inlägg. :)
Margot sa…
Klematisen ser helt underbar ut! Verkligen härlig färg på bolltisteln! Wow vilket fynd du gjorde på auktionen, att få tag i så gamla och fina stolar! Inte konstigt att pulsen var hög:)
Ha en fin dag!
Kram Margot
AnnaHelena sa…
Underbart fin klematis! Gillar när det bara "väller", och det gör ju verkligen denna! Håller med dig om bolltisteln också. Sådde den häromåret, men lyckades inte nåt vidare med den. Värt ett nytt försök nästa år!

Kram // AH
AnnCharlotte sa…
Min summer snow väller också över och smiter till grannen och högt upp i träden....
Hoppas du hittar en bättre plats till din :)
Bolltistlar tycker jag också om :)
Ha det bra :)
Monica sa…
Vilken vit fin är det klematis tro?
Jag håller med att Bolltistel är läcker har både vit och blå. Jag fick ta in en bukett av dem pga att regn gjorde att de la sig ute, de står fint i vas med. ha det gott kram Monica

Populära inlägg