Nu bubblar det i huvudet!

Kan man ha det bättre än vad jag har det just nu? Tror inte det! Att vara hemma med F när våren verkligen har bestämt sig för att nu är det dags, och att det funkar så bra med F, är en sån otrolig lyx. Idag har jag rensat ytterligare en rabatt och myst omkring i det fantastiska vädret.

Huvudet bubblar av idéer och tankar på allt som jag vill göra och mitt största bekymmer är att jag inte kan bestämma mig. Det finns ju så mycket vackert och så mycket läckert, hur lyckas alla andra fatta beslut om vilket träd och vilken buske som till slut ska få stå precis just där?

Nu är jag tillbaka till halvön och ny input som jag fick av en trädgårdsdesigner.


Basen ska vara tre körsbär, Prunus Accolade, med spriea, Little princess, under. Designern hade även en tanke med tre vintergröna pelare i mitten men det blockar precis den vackraste utsikten över sjön när man sitter under eken så det går bort. Under träden kan jag sen leka med lite olika perenner. Jag gillar tanken på att få in lite höjd.

 Prunus Accolade, blommar april-maj och blir 4-5 meter hög.

 Spirea Little Princess, blir 60 cm hög och har en kuddform. Blommar juni-augusti (september).

Till lunch ramlade Allt om Trädgårdar ner i brevlådan och det senaste numret var riktigt bra. Mycket läsvärt och fina bilder. Två glada överraskningar var Helens trädgård, http://lanningetradgard.blogspot.com/, jag har alltid tyckt att bilderna på hennes blogg har varit så vackra och efter att ha läst artikeln vill jag mer än gärna se hennes trädgård "live". Den är så vacker!

Andra överraskningen var en bild där "mitt" staket fanns med:


Har man sett! Jag har fotat av bilden från tidningen. Jag mejlade företaget idag och staketet kommer troligtvis inte före påsk... Det var något strul med datorerna :-/ . Ser fram emot morgondagen och ännu en strålande soldag. Hoppas ni får en lika härlig fredag!

Kommentarer

Virre sa…
*ler stort* Ja nog bubblar det inom en, av både ideér och vårkänslor, helt underbart!

Ha en riktigt trevlig helg!

Kram/Veronica

Populära inlägg