Massaker i trädgården!

Nu när snön försvinner dyker obehagliga överraskningar upp... Möss! Eller jag tror det är möss! Båda schersminbuskarna är ringbarkade. Flera rosor inklusive mina klätterrosor är hårt drabbade, mössen har gnagt runt flera grenar och mitt hjärta blöder. Troligtvis kommer rosorna skjuta nya skott men mina klätterrosor har växt i fyra år och jag såg fram emot att de i år skulle nå över pergolan. Nu blir det till att börja om från början... F¤n, är det inte rådjuren så är det mössen.



För att muntra upp mig köpte jag vårblommor och planterade i krukor så nu är verandan vårfin. Måste bara komma ihåg att ställa upp dem varje kväll och täcka dem med fiberväv så inte de också blir uppätna...

Trappen före och trappen efter vårpiffing

Kommentarer

Ingela sa…
Härligt med vår, synd på rosorna, alltid är det något eller hur. Här har vi inte upptäckt några skador än vi har 50cm snö kvar men temperaturen är väl över noll så snart får vi se vad som hänt därunder.

Glad påsk!
Ingela
Vicky sa…
Usch vad tråkigt att rosen strök med. Hoppas den tar igen sig fort. Glad Påsk.
Camilla sa…
Fyyy... Jag lider med dig!!! Jag upptäckte att de ättit upp barken på hela min japanska lönn... J*vla djur... 2 året i rad jag får byta ut den. Jag lär aldrig få en fin lönn vid min damm om det skall fortsätta så här.

Hoppas dina rosor tar sig!

Må så gott! Kram C

Populära inlägg