Favoritmånad!

Augusti är verkligen min favoritmånad. Det är något med de mogna, varma kvällarna. Syrsorna som spelar i gräset och hösten som man kan ana att den är på väg. Jag blir både upprymd och lite vemodig. Vemodig på ett bra sätt...

Synd bara att jag i år började jobba redan den 3:e, har på två veckor lyckats skrapa ihop 16 övertidstimmar. En av förklaringarna till varför det bara blivit ett blogginlägg i augusti. Nästa år ska jag banne mig vara mammaledig hela augusti och börja jobba i september.

Nåja, i helgen har vi haft en riktig trädgårdshelg. Jag har rensat, trimmat och omplanterat. H har rensat det värre ogräset och släpat jordsäckar. Dessutom har vi blivit med bubbelbadkar som snart ska installeras i vårt nya badrum. Härligt!



Idag åkte vi till Zetas och köpte ett Silverpäron. Från det att vi började bygga huset 2005 har vi pratat om att "ett Silverpäron måste vi ha" och nu blev det äntligen av. Längst bort i nya stenmuren blev det placerat. Ser inte så mycket ut för världen men stammen är på 120 cm och jag tror att det kommer att passa perfekt där. Snyggt med silver mot staketet. Vi fyllde på med mer jord bakom stenmuren och jag längtar till nästa tripp för att köpa fler buskar och träd. Sen ska jag plantera marktäckare, vad tror ni om lammöron under Silverpilen?



Mina jättevallmon har slagit ut! De gjorde de redan förra helgen och de är båda rosa men den som jag misstänkte var vit är väldigt, väldigt ljus i sin rosa ton. Blev förvånad att de blommade över på en vecka. Trodde att de skulle hålla lite längre än så... har några knoppar till som är på väg.

Kommentarer

Vilken fin blogg det var här som jag missat! Din mur ser jättefin ut och lammöron under trädet kommer bli kanon. Lammöron är en favorit hos mig, mjuka, lena, vackra silvergrå och sprider dig snabbt! Lycka till med fortsättningen och ha det gott!
Jenny
Mademoiselle sa…
Åh, vad fint det är! Och staketet är ju verkligen en toppenlösning! Ha en bra vecka! Kram!
AnnCharlotte sa…
Vad fint det blev med silverpåronet.
Det gör sig fint mot det röda planket...och lammöron blir nog också fint...Under mitt silverpäron har jag lavendel, det är också fint.
AnnA sa…
Godkväll!
Vallmo är inte bara blomman, utan fröhusen tycker jag också är väldigt dekorativa.
Hoppas annars det är bara med dig och din lilla klimp!
Ha det så länge!
hälsn
AnnA
Vad fint det blev med silverpäronet mot staketet. Det är så kul att se hur er trädgård växer fram och så mycket fint ni har gjort!
Tips: Lammöron kan du så från frö enkelt... Det har jag gjort och det har blivit så stora fina plantor som jag har delat på flera gånger.

Ha det gott! Kram
Camilla här igen sa…
Ps... Vilken Lycka att ha blommande vallmo nu! ;-)
Vad fint det blev med silverpäronet där mot det röda!
Vallmon är kortlivad, men som tur är brukar den vara fin både i knopp och ännu mera efter blomning.
Britt sa…
Vilken fin stenmur. Fint med trädet skall bli roligt att följa utv av rabatten //Britt
Då tycker vi det samma.
Fint staket.
Annika

Populära inlägg