Rosa...eller vit...eller både och!

Nu är jag lite förvirrad! Kanske någon av er som läser mina inlägg kan hjälpa mig. Jag blir lika glad varje gång ni skriver en kommentar.

I våras satte jag en hel del fröer. En av sorterna var jättevallmon Papaver Coral Reef som ju är rosa.

Papaver Coral Reef, blid hämtad från froer.nu.

Mina knoppar som kommer ser lite olika ut och en av dem har öppnat sig. Jag misstänker att den knoppen som snart ska öppnas är vit, man kan ana det. Den andra knoppen har en rödare ton än den som jag misstänker är vit. Är det så att jag har fått fröer med både vita och rosa jättevallmo eller är alla rosa? bara lite olika i tonerna innan de slår ut.


Knoppar från Papaver Coral Reef.

Har ni sått dessa fröer och kan sprida lite ljus över mina funderingar? Om inte får de närmsta dagarna visa vad som gömmer sig i knopparna. Knoppen på den högra bilden, som jag tror är rosa, ser förresten ut som en kamel. Om man tänker sig att man tittar under ifrån och den första "bullen" är hakan på kamelen... Nåja, fel på fantasin är det inte i alla fall!

Kommentarer

Populära inlägg