En konst att skola om!

Det har varit full fart och jag har inte hunnit skola om mina Lejongap och så nya fröer men i kväll var det dags.

Jag lyfte på locket till första byttan med Lejongapen och satte igång. Efter ett par minuter säckade de små plantorna ihop...bladen bara smetade ihop sig med varandra. Insåg att småplantorna måste fått en chock, komma från ett miniväxthus och ut i luften för omskolning. Av första byttan lyckades jag rädda 40 stycken små plantor. Det tog 1 timme och 30 minuter. Inser att få fröerna att gro är inte det svåra...att skola om dem är en konst.

Andra byttan får vänta och under tiden luftar jag lite redan nu så att de inte får värsta chocken när det är dags. Jag har också insett att byttor är inge vidare att så i, mycket bättre med popupboxar. Ska köpa fler.

Jag avslutade projektet med att så trädgårdsriddarsporre Delphinium cultorum Elatum Percival. Jag använde popupboxen...

Kommentarer

Populära inlägg